När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linnea - 28 augusti 2009 15:37

För att lära känna klassen ännu bättre så bestämde vi oss för att luncha på en kinaresturang idag. Dom hade en buffé för 75kr så alla tog den. Det var supergott! Man fick välja och vraka :D Tog friterad kyckling, ris, sötsursås, biff, grönsaker, nudlar, nån grej i kokosmjölk, macka och läsk. Man blev sjukt mätt efteråt, men trevligt var det!


Nu sitter jag här hemma och känner att jag börjar bli sjukt sugen på glass! Och inte vilken glass som helst, utan en ben and jerry ska det vara! Ska ringa och fråga mamma om hon kan köpa hem en till mig när hon kommer från jobbet, men så snäll tror jag inte att hon är. :(


Men ja, det är ju fredag, så det kanske är därför jag är lite sugen på något onyttigt. Eller lite och lite. Jag MÅSTE bara ha glass eller nåt annat gott ikväll :D

Av Linnea - 28 augusti 2009 15:33

Jag tycker att jag är lite seg på att skriva mycket i bloggen, men oftast så loggar jag in - skriver ett inlägg - och glömmer helt enkelt bort bloggen resten av dagen. Men då har jag kommit på att jag skriver flera inlägg efter varandra så jag kommer ihåg det. :D


På måndag ska vi få våran lilla neccessär på skolan! Det ska bli mycket skoj :D Där i kommer det vara saxar, kammar, klämmor, rullar osv. Nästa vecka börjar ju även våra vanliga lektioner och då kommer vi att ha hantverks halva måndagen och hela torsdagen! :D:D:D:D:D


Var förresten på stan med några från klassen idag och redan efter en vecka så har man börjat känna dom lite bättre. Första dagen var det ju helt stelt och ingen snackade med varandra. När vi träffade tvåorna och treorna såg man hur dom babblade i mun på varandra och vi satt där bredvid helt tysta som möss. Men nu har det stela släppt en aning. Om någon månad kommer vi säkert våga prata mer med varandra. Men ja, klassen verkar som en bra klass. Dock saknar jag ju min gamla klass. Den var ju lite speciell, hehe :)

Av Linnea - 28 augusti 2009 15:25

Denna vecka har jag gått på stan efter skolan fyra av fem möjliga dagar. Det är alldeles för farligt att ha stan mellan skolan och busshållplatsen! :/ :)


Har köpt detta:

  • Ett nytt smycke till mitt armband (glitter)
  • En ring (ur&penn)
  • Blått linne (diva)
  • Make-up-remover & bomullspads (h&m)
  • Jeans (bikbok)
  • Väska (åhlens)
  • Benvärmare (gina)

Har även ätit detta:

  • Lunchat på dagoberts med Vickan. Köpte en kycklingmacka
  • Vi blev sugna på efterrätt och köpte en kaka direkt efter det
  • Lunchade på en kinaresturang med klassen

Man måste hålla koll på sina pengar nu!

Av Linnea - 27 augusti 2009 22:18

Ett gäng tjejer håller på att prata om killar. Plötsligt byter en ämne.

- Jag tror jag ska skissa lite på min balklänning ikväll när jag kommer hem.

- Haha, jag trodde du skulle säga skissa på min kille. Typ, så här ska han se ut..

- Haha, nej. Men jag tror att den ska vara svart eller brun (klänningen).

- Hahahhaa, där trodde jag också att du menade killen.

 Så ja, vissa tjejer tänker bara på killar. Det är vetenskapligt bevisat! :)

Av Linnea - 27 augusti 2009 09:44

Alla ni Prison Break-älskare vet att Prison Break tog slut i måndags så nu har jag helt enkelt varit i jakt på en ny serie att följa. Jag ville inte hoppa in mitt i en serie eftersom jag skulle fatta nada då, utan jag ville börja från säsong ett avsnitt ett. För ja, vad är meningen med livet om man inte följer nån serie på tv? x) :D


Det var som om gud besvarade min bön. Folk började snacka tidigt igår om serien True Blood som visade avsnitt 1 av säsong 1 igår kväll och då tänkte jag genast att jag måste se den och kolla vad det är. Så ja, nu ska jag sitta bänkad framför teven alla onsdagar. Eller jag börjar med några onsdagar och sen får jag se om jag fortsätter.


Och vet ni vad det bästa är? True Blood sänds på SVT1!!! Och vet ni vad det innebär? Inga jävla reklampauser stup i kvarten! Vet ni hur mycket såna kan göra för en? Jag blev typ överlycklig då. Jag vet ju hur Prison Break var. (tv3). Reklampaus efter 10minuter typ. Sjukt irriterande!


Men nu är mitt liv räddat :)

Av Linnea - 26 augusti 2009 10:02

Jag fattar fortfarande inte varför folk skrivet ett inlägg i bloggen där det står "Har försovit mig, måste skynda till skolan nu. Skriver efter skolan. Hejdå!".


Om man nu har försovit sig och måste skynda till skolan så har man väl knappast tid att öppna datorn, logga in på bloggen, skriva ett inlägg, logga ut, stänga av datorn. Då kommer man ju bara ännu mer sent, och det är väl inte så bra.


Så nej, inga såna inlägg ska det bli för mig. Men nu ska jag dock stänga av datorn så jag hinner till skolan. Men jag har då inte försovit mig! :D

Av Linnea - 24 augusti 2009 22:18

Japp, då var första skoldagen avklarad. Träffade nya klassen, fick schemat osv. Imorgon blire chilldag också. Få skåpen, visas runt osv. Första riktiga lektionerna börjar på fredag så en rätt så bra mjukstart. Fick dessutom ett mycket bra schema. Tre sovmornar och slutar senast 15.35 Great!

Av Linnea - 21 augusti 2009 10:27

Nu till dagens stora fundering. Eller jag har gått och funderat på det i några dagar, men i alla fall, nu är det så här att det finns blogg.se, devote, bloggagratis, blogspot m.fl Frågan är vilken som är bäst? Eller ja, bäst och bäst. Men som jag tycker är bäst. Ska därför prova ett par stycken och se vilken design jag gillar mest och vilken som är lätt att använda osv. :)


Vilken gillar ni mest? :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards