När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under februari 2010

Av Linnea - 28 februari 2010 19:30

Nå, vem tror ni vinner ikväll? Själv har jag alltid hejat på USA, så jag hoppas på att dom tar hem guldet. Dock skulle jag nog tippa på en väldigt jämn match och så vinner Kanada. Aja, ska bli spännande att se! :)

Av Linnea - 28 februari 2010 19:23

Idag var det fotbollsmatch. Vinst med 2-0. Great! Nu ska man gå ut med doggen sen fixa sig och tagga inför hockeyfinalen i os! Vi har laddat upp med att köpa hallonpaj och vaniljsås. Mumsfilibaba! Supernice söndag lixom ;)

Av Linnea - 28 februari 2010 11:43

Någon som sett Shutter Island? Vad tyckte ni om den i så fall?


Jag och min kompis funderar nämligen på att gå på bio nu på onsdag, men vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska se. Så lite bio-tips skulle vara bra! :)



Av Linnea - 27 februari 2010 22:23

Min kompis och hennes pappa var i en sportbutik, för hennes pappa skulle köpa skidor till sig själv. En som jobbade där hjälpte dom att välja rätt längd och sånt.


Han som jobbade där: Och hur lång är du? Kan du vara kring 1,80?

Hennes pappa: Nej nej nej! (med en väldig inlevelse). Jag är bara 1,79.

Kompisen: Suck....



Och på tal om längd, jag har typ vuxit en centimeter sen sjuan/åttan. Det känns som om jag vuxit färdigt nu. Attans också! Jag som ville bli 1,70 prick. Men icke, 168,5 får man klara sig på. Haha, och den där halvan är ju väldigt viktig! Nä, men det var bara för att vi var på koll hos skolsystern förra veckan, å då mättes och vägdes vi.

Av Linnea - 27 februari 2010 10:02

Jag älskar att det har blivit ljust ute, förutom en tid på dygmet! Det är när man inte har skola och så vill man sova länge. Det är fullkomligt omöjligt. Det blir ljust vid nio-tidem. Och som idag, när man har gått och lagt sig vid fem-tiden. Då vill man sova till MINST tolv! Men tror ni det går? Nej, jag vakande på grund av ljuset vid nio-tiden. Det är sjukt irriterande! Och ja, jag har persiennerna nerdragna, men ljuset far igenom i alla fall. Varför!? D:


Är det så här för er med, eller är det att mina persienner är dåliga eller vadå? :o

Av Linnea - 27 februari 2010 04:12

Jag förstår inte vad jag gör uppe nu. Tänk vad skönt att ligga och sova nu. Men nej, av någon konstig anledning måste jag se hockeyn. Såg ju första semifinalen tidigare idag och nu ska jag se andra semifinalen. Fast jag tror inte jag orkar se den sista perioden, då får jag ju gå och lägga mig när jag egentligen ska stiga upp en vanlig vardag. Nej, sportlov är inge bra för min dygnsrytm. Vänder om på dygnet helt. Och det är ju dessutom os nu, så det gör inte saken lättare. Himla kanadensisk tid! Allt ska ju vara mitt i natten. Jag får se när jag går och lägger mig. Men det blir ännu mer spännande och se när jag kommer upp. Jag som skulle upp relativt tidigt och ta bussen till B. Men det lär ju inte funka. Kommer sova bort halv dan, som vanligt. Sicken ångest man får. Aja, gonatt!

Av Linnea - 26 februari 2010 10:50

...att göra läxor eller möjligtvis städa.


Jag fattar inte varför det är så svårt att börja göra det? På kvällen/natten blir jag faktiskt lite städsugen, men jag får inte städa för mamma då - eftersom hon ska gå och sova. Och jag har absolut ingen lust att städa nu. Fast det hade varit den perfekta tiden. Så istället sitter jag här.....

Av Linnea - 25 februari 2010 22:19

Under sportlovet ska jag och V ta flyget ner till stockholm för en lite längre weekendtrip. Jag håller ju på att skriva en liten checklsita på ställen vi ska besöka. Haha, äkta turister här! 8]


Nu undrar jag om ni har några tips på affären/ställen man bör besöka?

Jag har redan kollat upp några butiker och sånt som vi ska besöka. :) Typ coccoo, zara, topshop och några resturanger och glassbarer. Höhö :D


Eller så kan ni ge tips på vad man kan göra i Stockholm! :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards