När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under mars 2010

Av Linnea - 31 mars 2010 20:19

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska hinna med under påsklovet. Vad jag SKA hinna med och vad jag VILL hinna med.


  • Jobba fyra dagar.
  • Gå på bio med C och se Remember Me!
  • Shoppa lite vårkläder och annat skoj.
  • Köpa tygskor från H&M
  • Fest fest fest!
  • Sova ut
  • Träna liiiiite liiiite
  • Käka mycket påskgodis
  • Ha filmkväll med V

Detta är nog några av de grejer jag måste, kan och vill göra :D

Av Linnea - 31 mars 2010 20:02

Idag har jag hämtat mitt efterlängtade paket. Lite sorgligt faktiskt. För nu har jag ju ingenting mer att längta efter att hämta ut. Fast visst var grejerna fina. Ångrar inte ett enda köp. Två finfina linnen. Ett speciellt till sommaren. En stor väska. Välbehövlig. Ett stort silverkedjehalsband. Tungt, men coolt. Kommer nog få användning av allt jag beställt. Lyckat köp alltså!


Eftermiddagen har spenderats framför datorn. Fast inte så som jag brukar, utan framför Open Office. Har skrivit på min inlämningsuppgift. Den är tills imorgon. Jag börjar alltid med grejer i sista minuten. Dock är den klar nu och jag tror jag är relativt nöjd. Får se vad det blir för betyg på den. Arbetet handlade om frisörernas arbetsmiljö. Intressant va? Knappast. Dock kan det vara bra så vi i klassen vet vad vi ger oss in i. Haha. :D


Kvällen ska ägnas åt att titta på tredje delen av CSI trilogin och så ska jag bara sitta lite vid datorn och ta det lugnt. Förbereda mig mentalt för imorgon. Först står permanent på schemat. Jag har inte permanentat någon sen innan jul. Läskigt! Därefter ska jag träffa upp K för lite roligheter. Och sen ännu senare blir det att möta upp C för utgång. NICE NICE! För sen är det ju faktiskt påsklov :D

Av Linnea - 31 mars 2010 08:22

Sen några veckor tillbaka har jag ivrigt väntat på min h&m-beställning. I den finns bland annat några linnen, smycken och en väska.


Igår efter lunchen när vi knallade till skolan igen så kände jag något konstigt och såg bakom mig. Då var hela min väska på backen. Remmen hade lossnat vid sidan. Fick göra en effektiv nödlösning och sedan fortsätta så. Sen när jag åkte buss hem från skolan samma dag så får jag ett sms. Och vad tror ni det står? Jo, att beställningen är framme och det är bara att hämta ut den. Haha, vilken timing!


NU var det bara så att jag inte kunde hämta ut den igår, men idag, då jävlar! :D Det blir att börja använda den nya väskan direkt. :p

Av Linnea - 30 mars 2010 22:40

Person 1: nån mer än jag som tycker justin bieber suger?
Person 2: ja!!! Han låter som ett barn när han sjunger + att han var helt okej innan han fick skivkontrakt, han sjöng fan bättre då

Någon mer än jag som faktiskt vet att han ÄR ett barn. Då är det väl positivt att man låter som ett också?
Men nej, han är inte min favorit heller. Det vara bara lite roligt formulerat av person 2. HAHA :D

Av Linnea - 29 mars 2010 20:18

Ni glömmer väl inte premiären av nya top model säsongen? Jag ser på den nu. På trean, men jag tror nästan alla vet om det vid det här laget. Top Model är alltid lika underhållande att kolla på. :D

Av Linnea - 29 mars 2010 08:17

Här kommer några recensioner av helgens filmer. Har inte så mycket tid på mig, så skriver en ganska kortfattad recension.


Eagle Eye
Två personer sammanförs genom ett antal mystiska telefonsamtal från en kvinna. Hon tvingar de att göra saker emot deras vilja och hon går inte att lura. Hon verkar styra all teknisk utrustning och gör allt för att få dom att göra det sista ippdraget.

Det här är verkligen en film i min smak! Jag tror det var en thriller från 2008. En av huvudrollerna är en av mina top 10 favoritskådisar, Shia Labeuof. Filmen var spännande och intressant hela tiden. Den fick mig även att tänka på hur mycket teknisk utrustning vi använder i vardagen. Det är läskigt hur mycket det är!


Den får helt klart 5 av 5 stjärnor av mig :)



Terminator Salvation
Det här är den fjärde i terminatorfilmerna. Året är 2018 och Skynet håller på att ödelägga världen. Jag har inte sett de tidigare tre filmerna så jag fattade inte så mycket. Min kompis fick förklara för mig lite innan. Så om jag ville få ut maximalt av filmen skulle jag nog sett de tidigare filmerna. Nu blev den ganska förvirrande och jag var tvungen att koncentrera mig mer för att förstå den.


Den får 3 av 5 stjärnor av mig :)



Cloverfield
Man får följa fem ungdomar i Manhattan, New York, när ett monster attackerar staden. Vanligtvis brukar jag gilla såna här typer av filmern men denna var inte alls i min smak. Det berodde på att det såg ut som om den var "hemmafilmad". Alltså, man fick följa hela händelsen genom ungdomarnas videokamera (som typ i filmen Quarantine). Det brukar ge mer känsla i filmen, och det gjorde det, men jag gillar inte alls såna här typer av filmer! Jag hade säkert gillat filmen annars.


Den får 2 av 5 sjärnor av mig :)

Av Linnea - 28 mars 2010 11:07

Huvva, där låg jag i lugnans ro och drog mig lite xtra länge. Fast efter ett tag insåg jag att klockan inte alls är nio, utan tio! Jag har förlorat en hel timma! Inte skoj det. Nu är den ju till och med elva, istället för tio. Dags att kila ner och äta frukost. Sen blir det storstädning för hela slanten! En typisk söndag med andra ord. Ska försöka få in lite pluggande också, men igår kväll blev jag snabbt inkallad till match ikväll, så det blir tight med pluggandet. Aja, snart påsklov! :D

Av Linnea - 28 mars 2010 00:34

Dags för ett litet sportinlägg. Dagen till ära så var det fotbollsmatch på schemat. Vi spelade bra stundtals, men i slutet blev det lite väl mycket ballongbollar från båda lagen. Vinst med 3-0 i alla fall. Gött! Ikväll fick jag även veta att jag spelar matchen imorgon. Kommer vara väldigt trött i benen, men hoppas det går bra i alla fall. Nu slipper jag ju plugga/städa, eftersom det var det jag skulle göra imorgon. Gr8!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards