När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under juni 2010

Av Linnea - 15 juni 2010 19:28

Jag har världens böld precis bakom örat. Inom områden som täcks av örsnibben. Hur lyckas en mygga komma åt och suga lite blod där, det vettetusan. Men i så fall ska det ha varit en jävligt smart och smidig mygga. För jag har då inte hört något irriterandes surr i alla fall!

Av Linnea - 15 juni 2010 19:26

Det är sommarjobb på en fotbollsskola. Man är ledare för typ barn födda 98-04.


Handledaren: På torsdag ska vi till leos lekland.

E: Ska barnen med?


Hahaha, nä, bara vi ledare.

Av Linnea - 14 juni 2010 14:56

Det ringer i telefonen och jag svarar. Han pratar någon konstig dialekt (konstig dialekt=inte någon dialekt som finns här uppe i norr).

Killen: Hej, är T hemma?

Jag: Ehm, näe.

Killen: Okej, är du hennes doktor eller?

Jag: Ehm, näee. (Tänker WTF? Vad är det här för dude och vad vill han egentligen. Kommer söderut och ringer här, och så frågar han om jag är hennes doktor).
Killen: Aha, en kompis då eller?

Jag: Ahhh... (orkade inte svara något annat)
Killen: Okej, är hennes karl hemma?

Jag: Jo, vänta ett tag. *Ger pappa telefonen*


Sen går jag tillbaka till mitt rum och funderar på det där med doktor. Borde han inte fråga om jag är hennes barn eller något. Typ dotter eller nåt. Jag tar en tyst sekund och sedan brister jag ut i skratt. Doktor = dotter. HAHAHAHAHA.


Det är inte lätt att förstå sig på folk med konstiga dialekter.

Och nej, det var inte skånska. Det var typ sån dialekt man har när man bor kring Avesta, typ. HAHAHAHHA

Av Linnea - 7 juni 2010 16:03

Seriöst, det känns verkligen INTE som att man har fått sommarlov nu. Underbart med lov i alla fall. Det enda som kunde vara bättre är vädret. Sol och värme, tack!

Av Linnea - 4 juni 2010 15:49

Detta läste jag på en kamrats blogg:

Hon: Vad ska jag skriva? (hon ska skriva en recension om Avatar-filmen).

Han: Vet inte. Typ texten från låten "I'm blue, da ba di da ba daa".


Min första tanke: Jaså, det var ju kul. En låttext istället.

Min andra tanke (typ två minuter senare): Aha, "I'm blue". HAHAHAHHAHAHA

Av Linnea - 4 juni 2010 15:47

When nothing goes right,

go left.

Ganska smart sagt där asså!

Av Linnea - 4 juni 2010 15:44

Skoldagen idag har gått otroligt bra. Vi gick i ungefär 30 minuter. 11.15-11.45 Gjorde alltså ett prov och sen stack man hem. Sköööönt! Det kändes som provet gick bra, men man ska aldrig säga något.


Det har jag alltid tänkt på. När det känns som om det var supersvårt och som att man gissade på hälften, ja då har man starkt vg eller mvg på det provet. Sen när det faktiskt kändes helt okej och att man kände sig ganska säker på det mesta, ja då får man bara ett normalt vg. Inte nära mvg ens. Så nej, man ska inte lite på sin magkänsla. I alla fall inte jag. Så jag får alltså se nästa vecka hur det blev med arbetsmiljö-provet jag gjorde idag. Det KÄNDES bra, men jag har ingen aning om vad jag får.


Och på måndag får man sommarlov. Gud så härligt!

Av Linnea - 3 juni 2010 21:20

Den här veckan:

Mån: Ledig!

Tis: Ledig!

Ons: 9.55-13.30

Tors: 8.15-11.00

Fre: Antingen 11.15 eller 12.50, göra ett prov på ca.30 min, sen helg!


Nästa vecka:

Mån: 10.10-14.00

Tis: Ledig! (Ev. vårsshow kl.10.00 bara)

Ons: Ledig!

Tors: Avslutning!


Åh, nästa vecka ska jag bara njuta. Njuta av ledigheten och passa på att göra lite saker som jag faktiskt vill hinna med. För veckan efter det börjar jag jobba och det är matcher och det är träningar och det är allt annat. Hela juni ut! Så nu ska jag verkligen njuta av de närmsta dagarna. Så låg uppdatering igen. Bara så ni vet. Ciao!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards