När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under september 2010

Av Linnea - 29 september 2010 09:32

Detta skrev jag för exakt ett år sen och jag står fortfarande fast vid min åsikter om orientering.


1. Hur ofta är man i skogen på sin fritid?

2. Hur stor är chansen att man går vilse i skogen, vad gör man i skogen från första början?

3. Hur stor är oddsen att man har en karta med sig när man gått vilse?


Okej, jag kanske skulle ha skrivit lite annorlunda i nuet, men orientering är fortfarande ett onödigt ämne. I alla fall om man gjort det under mellan- och högstadiet. Är det verkligen så behövligt i gymnasiet då?


Och detta tog jag upp eftersom det är obligatorisk orienterings"tävling" med skolan nästa tisdag. Jag valde långa banan och själv för att kunna få bättre betyg. Shit, vad har jag gett mig in på. Jag som knappt kan min egen stad, ska nu kunna min egen skog. QUE?

Av Linnea - 29 september 2010 09:28

Vad ska man göra nu när det är nästan två timmar kvar till bussen går och det egentligen är en timma kvar tills man ska vakna? (ja, det blev väckerklocksmiss imorse. gud vet vad jag gjorde inatt när jag ställde klockan).


Kanske ska man ta och göra lite läxor som är till imorgon och iövermorgon?

Nä, så klart inte. Man sitter här vid datorn och slappar.

Av Linnea - 27 september 2010 18:47

Bara för att jag själv inte ska vara så förvirrad så skriver jag upp en lista på roligheter som händer till veckan. Det skulle ju inte vara okej om jag missade någon rolighet! Och ja, jag måste ha allt nerskrivet för att komma ihåg det.


Roligheter:

  • Provspela med E i ett innebandylag
  • Infokurs med körskolan
  • Kvällsöppet på stan
  • Färga X's hår
  • Få mitt hår färgat av X
  • Jobba (kanske ingen rolighet, men det leder till något roligt - pengar!)

Av Linnea - 27 september 2010 18:39

Idag har mina vänner pratat om att skapa en facebookgrupp.

Tystnaden som uppstår efter att Linnea sagt/frågat något.

Okej, bara för att jag och min kompis delar på en hel kladdkaka under en filmkväll, bara för att jag kan spara choklad i ett halvår innan jag äter upp det, bara för att jag aldrig äter palt - plockar bär - åker skoter - eldar i öppen spis - äter konstig mat och bara för att jag ständigt käkar aioli till allt så innebär det inte att allt jag gör är helt galet. Bara så ni vet.

Av Linnea - 27 september 2010 18:35

Nu sitter jag här i min ensamhet och försöker beta av ett Uppdrag Granskningsprogram. Det svider lite att varje avsnitt är en timma långt och att jag ska se två stycken avsnitt, göra lite frågor till det, läsa om någon grävande reporter och analysera lite över allt detta.


Och det ska vi göra bara för att vi fick ledigt från en två timmars lektion, för att läraren skulle bort. Hallå, vi ville inte ens ha ledigt (okej, vi säger inte nej, men ändå). Varför ska hon då förse oss med typ tre timmars läxa bara för att hon inte kan vara på lektionen. Nej, nu är jag irriterad! Dessutom tar det typ tre år för henne att rätta en uppgift.

Av Linnea - 26 september 2010 17:51

Det ska firas med rester. Men inte vilka rester som helst. En av de godaste matresterna som finns. Oxfilé, gratäng och en aning hårt vitlöksbröd. Vi hörs när jag rullar tillbaka!

Av Linnea - 26 september 2010 17:48

Jag måste bara tipsa er om den absolut bästa och skönaste låten för stunden/dagen/veckan/whatever....


Airplanes - B.o.B feat Haley Williams


Och Haley är sjukt snygg i rött hår. Bara så ni vet.

Av Linnea - 26 september 2010 17:43

E, syster och jag håller på att prata om något då jag plötsligt utbrister "Ohh no!".

Syster: Ugh no! ... Det ska man typ säga när man spelar uno.

E och jag brister ut i skratt... Varför kan man undra, då det inte var sådär superdupermegakul. Bara lite.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards