När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnea - 31 maj 2011 12:28

Nu har man sommarlov. Känns fett konstigt.


Det firar vi med att partajja hela långhelgen, se lite studentfirande veckan därpå, dra utomlands i två veckor, "do some" festivaler och bara leva livet.


Min enda tanke är: Gör ditt absolut sista sommarlov awesome

Av Linnea - 30 maj 2011 20:29

Här kommer en liten (?) recension på några av de senaste filmer som jag sett:


Draktränaren (How to train a dragon)
Jag blir bara mer och mer förälskad i dessa nutida animerade filmer. Trassel, Dumma Mej - och nu denna! Handlar om en pojke i en vikingaby som är feg och inte alls som sin pappa. Han vill så gärna döda en drake, som dom underhåller sig med i byn, för att visa hur bra han är - men varje gång han försöker blir allt fel. En dag lyckas han skjuta ner den farligaste draken av dom alla, så den störtar ner i skogen. Ingen tror på honom, och i hemlighet börjar han träna upp draken som han blivit vän med - och tillsammans med draken försöker han hejda pappan och alla andra vikingar till att förstöra drakarnas näste, eftersom drakarna inte alls är så onda som alla tror. 5 av 5 stjärnor får den av mig!


Pirates of the Caribbean

(I främmande farvatten, 3D)
En uppföljare (igen) med Penelope Cruz i rollistan gjorde så att jag inte hade några höga förväntningar. Johnny Depp gör som vanligt filmen, men ibland blev det lite för mycket krig och fånerier för min del. Dock var handlingen bra. Till skillnad från de tidigare piratfilmer hade den ett rakt händelseförlopp som fokuserade på en handling - nämligen att hitta Ungdomens källa. Spanjorerna, Barbossa(+hertigen) och Penelope Cruz (fick hjärnsläpp på vad hon hette) vill alla nå till källan först, och Jack Sparrow lyckas hamla emellan de två sistnämnda. Så samtidigt som han kämpar mellan de båda vill även han hinna till källan först. Riktigt rolig och hyfsat bra 3D effekter (även fast den tekniken inte är någon höjdare och tillräckligt välutvecklad än för att det ska kallas super) så är det en film att rekommendera. Inte för att den är fantastisk och utomordentligt bra, utan bara för att den är en hyfsad piratfilm. 3 av 5 stjärnor får den av mig!

 

Picturie This (eller var det that?)
Med Ashley Tisdale i huvudrollen är detta en töntig tjejkomedi med elaka populära tjejer som blir sura för att tönten ska få den snygga killen så dom gör allt för att stoppa henne. Och inte nog med att den töntiga tjejen måste göra allt för att komma på partyt för att träffa killen så har hon även en överbeskyddande pappa som gett henne utegångsförbud och kommer att ringa henne varje halvtimma för att försäkra sig om att hon är hos sin klasskompis och pluggar - som hon sagt att hon skulle göra. När jag är trött efter en skoldag och inte allt för seriös är detta en superbra film. När snygga killen ler och säger fånigt fina kommentarer så ler jag och dör lite inombords också. Såna här tråkiga måndagkvällar (såg den nyss) får man se såna här filmer och tycka att dom är alldeles underbara och bara drömma sig bort. 4 av 5 stjärnor får den av mig!

 

Going the distance (Den från 2010, INTE 2004(eller om det var -06)

Denna handlar om ett distansförhållande och allt som händer på vägen. Riktigt fin film med bra budskap. Dock var det hela lite för långdragit, när dom var ifrån varandra och båda ville så mycket men ingen tog steget och flyttade. Nej, för mig ska det hända saker HELA tiden, no matter hur övernaturligt det än må vara. Förutom det så är det väl en ok film som rekommenderas till en tråkig söndagkväll. 3 av 5 stjärnor får den av mig!

 

Ondskan

En av dom bättre svenska filmerna enligt mig. Handlar om Erik som är ny i internatskolan där eleverna (endast vissa elever, så klart) har makten och läraren inte bryr sig. Erik försöker göra motstånd, men både på sin och sina vänners bekostnad. Riktigt hemsk film med många otäcka scener för den känsliga (aka min bänkkompis som hade handen för ögonen halva filmen (ja, vi såg den på skolan). Ett plus är ju att den snygge owen wilson (hahahahahah, skrev jag OWEN!? inte snygg alls. menar ju så klart Andreas!) har huvudrollen och det roliga i filmen var att man såg Danny Saucedo i några scener - och han såg hur rolig ut som helst! 3 av 5 stjärnor får den av mig!


Av Linnea - 30 maj 2011 20:08

Idag var årets sista svenskalektion bortgjord.

Idag var årets sista samhällslektion bortgjord.

Idag var årets sista idrottslektion bortgjord.

Och även - årets sista skoldag bortgjord.


Om man inte räknar med städdagen fram till klockan tolv imorgon samt fyra stycken roliga praktikdagar. Och det gör vi ju inte så klart.

Av Linnea - 30 maj 2011 20:06

She's a little girl you want to punch in the face and throw in the basement

 

Fotnot 2: Om Dakota Fannings roller som irriterande flicka i flera olika filmer


Fotnot 1: Oklart varför det var på engelska

Av Linnea - 30 maj 2011 20:03

Jag: Åh vad jag är pissnödig! Jag kanske ska göra som alkisen (som vi såg tidigare idag) och göra det ute.
E: Ja, det är bara att sätta dig på huk vid träden.
Jag: Haha, ja kanske det.
E: Men nä, vi ska inte sjunka så lågt.
....
Jag: ...inte "sjunka så lågt"

Båda: Hahahahahaha

Av Linnea - 30 maj 2011 19:58

Jag har funderat på att köpa festivalbiljetter där förköpspriset går ut den 31 maj, vilket är imorgon. Så idag gick jag in på sidan för att kolla om jag skulle köpa eller inte.


Min första tanke: WOW, det står ju att det blir dyrare priser från och med 1 juni! Det är ju längre än vad dom sa, eftersom förköpet bara skulle räcka till imorgon.

Min andra tanke: Åhnej, jag tänkte väl inte det där nyss!?!?


Min tredje tanke: .....

Av Linnea - 28 maj 2011 15:57

  • GRILLAT
  • SPELKVÄLL MED A & E
  • AGERA CHAFFIS ÅT M, M & M (hahahhaha, 3xM) (=FÅ PENGAR!!)
  • WII-SPELANDE MED V, K & N SAMT LITE DRICKANDE & GODISÄTANDE
  • KILA HEMÅT MITT I NATTEN OCH STUPA NER I SÄNGEN
  • SOVA LÄÄÄÄÄNGE, STIGA UPP VID TOLV, STÄDA, BAKA CUPCAKES, FÅ FRÄMMANDE OCH HA YTTERLIGARE EN AWESOME SPELKVÄL

En av dom bättre helgerna på länge om jag får säga det själv. Och då har vi bara kommit halvvägs nu.


Av Linnea - 26 maj 2011 15:22

E: Åh vad hungrig jag är. Och det är ju värre nu när jag tuggat tuggummi, för då förbereder sig magen på mat fast den inte får det.
Jag: För mig hjälper det att tugga tuggummi. Då låtsas jag ju att jag äter på något, och så tror magen det också.

E: Men din mage är lika korkad som din hjärna


Jahapp. Vad ska man säga om denna kommentar då. Jag skulle nog ändra korkad till smart, men annars vet jag inte.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards