När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linnea - 30 oktober 2012 12:58

Alltså varför är det så svårt att få jobb? 

Nej, jag tror inte på det där med att folk är arbetslösa i flera år utan att få något för att det är så svårt. Då är de bara jävligt lata eller har stora svårigheter med att skriva ett någorlunda bra cv. Hallå, max och donken samt diverse städjobb finns ju alltid. 

Det jag menar är: Varför är det så svårt att få jobb som man vill ha? Jag är väldigt kräsen och söker bara de jobb jag vill ha, vilket inte är många och vilka är jävligt svåra att få. Som tur bor jag hemma och har inga extra utgifter, så att inte ha någon fast inkomst i månaden funkar för mig än. Jag tycker jag har rätt att slappa i minst 6 av 12 månader året efter gymnasiet. Sen därefter kan jag väl söka dom jobb som finns och som det är större chans att jag får. 


Så ja, arbetslös någon månad efter gymnasiet är inte samma sak som att vara arbetslös i flera år. Kom igen, ryck upp er! Skaffa ett jobb och undvik rastlösheten som annars kommer. Dessutom får man pengar av att jobba, gr8! När jag skaffar ett ordentligt jobb så ska jag köpa mig ett par jeffrey campbell skor och resa utomlands under min semester. Hur härligt hade inte det varit.

Av Linnea - 30 oktober 2012 12:53

Under de senaste veckorna har det luktat allt annat än bra i kylen. Och nej, det är inte så att det är nån rutten gurka som legat undangömd i flera veckor, utan det är olika saker som givit kylen en väldigt illaluktande doft under ett par dagar då och då.


Så för att inte ni ska göra samma misstag, så ber jag er att inte lämna följande saker i kylen:

- Öppnad makrillburk
- En skål med färska räkor 
- Hackad rödlök (alt. lök)

Sen var det även så att i en av stinktillfällena var det faktiskt en rutten vitkål som legat undangömt. Sånt är väl det mest logiska till varför det luktar illa. Men nu har jag faktiskt upptäckt att det finns vanliga saker som också gör det. Och nu vet ni det med.

Av Linnea - 30 oktober 2012 12:47

Både förra helgen och den kommande helgen är det halloweenfester på g. Jag tycker halloween är en sjukt kul tillställning och maskeradfester är ju bara hur underbara som helst. Visst att folk uppfattar all helgona och halloween lite knasigt ibland, men vad gör det. Dessutom är det inte bus-eller-godis-grejen jag gillar med halloween. När jag var liten hatade jag nästan det. Tyckte det var pinsamt och läskigt att gå ut och titta godis, när jag dessutom knappt gillade godis. Så det är först nu under de senaste åren jag faktiskt börjat gilla halloween. För att man klär ut sig, har kul, umgås med härligt folk och äter god middag. Nu har man även börjat blanda in alkohol, vilket kan bidra till hur kul man har. Men, bara man dricker med måtta så är allt helt grönt. Eller ska vi säga orange och svart nu kanske, bara för att komma in i rätt stämning.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards