När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

inga konstigheter alls

Av Linnea - 28 november 2012 22:48

Att man kan bli så frustrerad. Hur ska man kunna, på ett trevligt sätt, förklara att första kedjans sämsta speldag är som tredjekedjans bästa speldag. När "de som blir bänkade hela tiden" spelar sin livs bästa match och är på topp så är de fortfarande inte lika bra som första kedjan spelar normalt. Så är det när det inte finns så många lag att välja på så att alla måste samlas i ett och samma. Så nej, det är inte konstigt att första kedjan aldrig blir bänkade om dom gör en dålig match. För om dom gör en dålig match så gör dom 1 mål och släpper in 0. När andra/tredje kedjan gör en bra match så gör dom kanske 2 mål men släpper då ändå in 3. Så ja, vilken kedja ska vi ha inne om vi vill vinna? Det är inte så konstigt att det är samma personer som oftast blir bänkade när vi går ner på folk. Huvudsaken är ju att alla får spela match och att man i tredje period går ner på två kedjor för att det ska bli tempo, mer mål och mindre insläppta. Sedan får man utvecklas på träningarna tills man slutligen är så bra så att man producerar mer än släpper in bakåt. Slutsnackat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag ...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards