När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

ut med känslorna!

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag det bara pendlar upp och ner. Man kan bli jätteglad och lycklig, men lika fort kan det vända så man blir sårad och börjar fundera alldeles för mycket på livet. De tycker säkert de får ta mycket skit, men det får vi alla! Bara att visa väljer att älta det och låta sina känslor styra alldeles för mycket. Andra låter det bara vara, soper det under mattan och går starkt därifrån. 

Det är lite svårt det där. Att om man gråter är man svag, eller är man det? Jag personligen tycker inte man behöver visa allt man tycker och känner. Däremot ska man SÄGA vad man tycker och känner. För alla relationer baseras ju på tillit och att man ska bry sig om den andra personer, så där hjälper det inte att vara tyst. Det jag menar är att man kanske inte ska överanalysera allt i minsta lilla detalj, som känslosamma personer gör. De skriver om sitt liv och hur de behandlas, men fine, i 9 av 10 fall är det dom beskriver sånt som vanligtvis händer i en tonåringsliv. Det är det dom inte fattar.

Lyckligvis är de ju smarta och vettiga människor så det kan de leva på. Men jag förstår mig inte på såna personer. Visst, nu kanske jag är extremt åt motsatt håll, men jag känner även några som visar känslor öppet och på en godkänd nivå, så hopp finns ju alltid kvar. Det är även intressant att kika upp vem de har som förebilder, vilka deras föräldrar är osv. Det är slående hur lika vissa är, så man kan ju lätt se var personerna i fråga fått sin personlighet och moral ifrån.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Av Linnea - 28 november 2012 22:48

Att man kan bli så frustrerad. Hur ska man kunna, på ett trevligt sätt, förklara att första kedjans sämsta speldag är som tredjekedjans bästa speldag. När "de som blir bänkade hela tiden" spelar sin livs bästa match och är på topp så är de fortfarand...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards