När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under december 2011

Av Linnea - 25 december 2011 13:03

Vad gör man på juldagen om inte partajjar med dom bästa. Ett litet försmak av vad som komma skall på nyår. Först ska jag klippa till lite folk och sen ska jag börja fixa mig inför kvällen. Efter den sega förmiddagen är jag taggad för lite festligheter. När jag umgås med mina vänner, det är då jag mår som bäst.

Av Linnea - 25 december 2011 12:53

Det är synd att julafton inte är likadan som den var förut. Då det var den mysigaste dagen på året och man bara umgicks med släkten och inte brydde sig om något annat. Då tiden mellan maten och tomten var den längsta som fanns och då man faktiskt tyckte kalle anka var roligt. Fast det kanske även berodde på att man verkligen fick julkänsla den första december, såg hela julkalendern, var hemma på helgerna och tände adventsljusen, såg luciatåget och själv var med i ett, var omringad av vit snö hela december, käkade lussebullarn i mängder och hade paketöppning på skolan. Och sen berodde det kanske på att man just var liten. Jag vet inte.


Trots att jag hade en trevlig julafton igår var det något som fattades. Någon ynka minusgrad, har jobbat alla söndagar (adventdagar), inte julbakat, snön är ynklig i år, jag såg inget luciatåg, jag har blivit "för stor" för julkalendern och halva släkten kunde inte komma till mormor. Den var fin och trevlig och vi gjorde det bästa av situationen. Jag hade inte önskat mig någonting utan jag ville bara umgås med släkten, den del som faktiskt var där. 


Men jag kan ändå inte släppa det. Det är inte som förr..

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards