När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Mitt 2009!

Av Linnea - 1 januari 2010 22:31

Det känns lite sorgligt att man inte kan göra något mer under 2009, eftersom det är slut nu. Men, man får vara glad och göra 2010 så bra som möjligt! Fast innan jag börjar göra det ska jag ta mig en genomgång med vad jag lyckats hinna med

under 2009!

Januari

Jag började året med min födelsedag och en fotbollscup. Vi vann hela cupen! Sicken födelsedagspresent. Sen har jag ägnat månaden åt att åka skrillor, käka gomat, börjat läsa Twilightböckerna för första gången osv.

Februari

I Februari hände det inte så mycket. Det var en vilomånad. Vi hade boxning på fotbollsträningarna, vilket var sjukt jobbigt! Jag började pilla lite väl mycket på systers hår. Göra olika uppsättningar och så. Självklart åkte jag och syster slalom också.


Mars

Höjdpunkten denna månad var självklart sportlovet, då jag och Eve åkte till hemavan och röjde loss! Slalom dagarna långa. Mycket skratt och isande kallt högst uppe på toppen. Jag åkte även slalom, gjorde våfflor till våffeldagen, åkte mitt livs sista vasalopp med skolan, tog skolfoto och firade doggen som fyllde 3 år. Köpte även ett par snygga vita wayfarers som jag älskar!


April

Denna månad var det en till fotbollscup. Snön låg på backen, men ändå hade man cupen ute. Riktigt roligt! Jag ägnade min lediga tid åt att käka påskägg, spela bowling, ha filmkväll och njuta av solen som börjat värma på. Majbrasefirande med en kompis och Twisterspelande med fusk fångat på video. Rolig månad!

Maj

Första lagfesten blev av, och man hade det riktigt roligt! Maj blev en "första-månad". Första gången man grillade, hoppade studsmatta, hade grillkväll på udden med kompisar osv. En förbereldse inför sommaren. Jag bakade ovanligt mycket. Dessutom hade vi siste konserten med vårat band! *snyft*


Juni

Då var sommaren äntligen här! Skolavslutning, sommarjobb, bad, jordgubbar, brunare ben, Piteå Summer Games tittande (fotboll) och allt annat härligt! Jag övningskörde även för första gången.


Juli

Ännu en härlig sommarmånad. Vi chillade sista veckan på sommarjobbet, jag gick klädd i shorts varenda dag, jag blev intervjuad av en tidning för att jag kom in på frisörlinjen, jag löptränade i en stor sandbunke, jag badade och åt grillat i mängder!

Augusti

Augusti blev matens månad. Jag åt ute nästan varje dag. Allstar till middag, dagobertmackor till lunch och allt möjligt. Dessutom fick jag mitt första extrajobb där jag jobbar än. Göra mackor vareviga arbetsdag! Matens månad som sagt. Jag hade flumkväll med en underbar kompis, jag var på en 6-timmarsshopping och kom hem med typ 10 påsar, jag vann golfgardens mångkamp och jag fick en neccesär med härliga frisörgrejer eftersom skolan börjat. Och i och med att skolan började träffade jag massa nya trevliga personer.


September

Mörkret har sakta börjat komma, så det blev mycket levande ljus och filmkvällar. Jag vande mig i frisörsalongen, fick min första lön, fotade lite höstigare bilder, tränade de sista fotbollsträningarna ute. Och så klippte jag av en decimeter av mitt hår!


Oktober

Det blev en till förändring av mitt hår - jag klippte lugg. Vi hade den andra lagfesten, poolparty! Grymt skoj. Jag hade lite halloweenfirande med en vän, men jag hann även med att besöka två gravar och tända ljust. Jag fortsatte på mitt extrajobb, där jag fick käka hur mycket fika som helst. Inte bra!


November

Jag började klippa riktiga personer, så som min syster, mamma och pappa. Snön kom och jag tog härliga vinter-bilder. Skolfotot kom - och blev faktiskt lyckat! Jag gick på ganska många hockeymatcher, och fick även Berglunds klubba! Jag mejlade min önskelsita till mamma och pappa. Dessutom började man käka pepparkakor och mögelost. Vi får inte glömma den biopremiär jag sett mest framemot detta år - NEW MOON, sågs på bio denna månad.


December

December gick som dom andra månaderna alldeles för fort! Jag hann dock ändå besöka make up store för en timmas sminkkurs. Jag hann också besöka IKEA och komma hem med en meter långt kvitto. Julen närmade sig, vi pyntade granen och sjöng julsånger. Vi hade tre kundmottagningar på skolan som gick väldigt bra. Hann permanenta, slinga, färga. På julen blev det som vanligt en mysig släktträff och massor med bra paket. Nyår spenderades hos en vän och vi hade även där riktigt mysigt och roligt.


Shit, att jag kan skriva så lätt det som hänt under året. Det här är alltså det bra som hänt under året. När jag ser det så här så tycker jag ändå många bra saker har hänt varje månad, men jag fattar inte hur jag hunnit med alla dessa saker. Dagarna har ju gått jättefort!


Och 2010 ska bli ännu bättre! Jag och en kompis ska ta flyget ner till stockholm under påsklovet. TOKIO HOTEL! Kommer bli grymt. Jag ska, även som detta år, inspireras och fortsätta göra en massa teckningar. Fick ju perfekta julklappar till sånt. Och kameran ska hänga med mycket detta år. Fick ju objektiv också.


Inga nyårslöften, för löften håller jag inte. Jag får väl ha några undermedvetna löften, men inga jag skriver upp. Grejer jag kan tänka på, men inte lova, är i alla fall att sitta mindre vid datorn, ha mer tid till kompisar och familj, städa oftare, hålla ordning på rummet, hjälpa till hemma om det behövs, plugga tidigare till prov... Nä, nu blev det redan för mycket jag måste tänka på. Bäst att jag inte tänker på några grejer alls! För då kanske jag gör några av grejerna. :D


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag ...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards