När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Två sidor

Av Linnea - 10 maj 2011 22:06

Tisdagar (/måndagar) de senaste veckorna för mig har varit tråkiga och långa vardagar, där jag failar i skolan, blir less på skoljobben, kommer hem och käkar, beger mig till träningen där jag egentligen inte vill vara, kommer hem och duschar och käkar lite till samt kollar om jag måste städa något. Men på grund av den fett tråkiga dagen så orkar jag inte ta tag i varken städning eller läxläsning, så jag sitter bara och låter timmarna gå. Långt efter tolv hinner klockan bli innan jag säger godnatt för dagen. Och då har jag ändå inte lyckats åstadkomma något, vilket möjligen kan leda till att jag "sjukanmäler" mig dagen efter. Och kanske dagen efter det. Bara för att jag är lat.


Men idag...


IDAG VAR JAG PEPP SOM FAN!


Jag gick mer än gärna upp strax efter sex (när jag vanligtvis håller på att dö där vid sju-tiden). Jag var superpigg, hoppade in i duschen, åt en god och lång frukost och istället för att kuta till bussen hann jag till och med titta lite på vakna med the voice innan jag knallade till bussen. I skolan hade jag ett av de jobbigaste grejerna på schemat, men jag var otroligt taggad på det så det gick super! Tiden bara rann förbi, både på för och eftermiddagen. När jag kom hem gjorde jag till min förvåning supergod mat istället för att bli sur över att maten inte är färdiglagad när jag kommit hem. Träningen efter det var frid och fröjd. Är nöjd över att ha tagit ut mig själv, för då kan jag sova gott! Hann till och med röja undan lite i rummet och inte ska jag stanna uppe längre än halv tolv idag har jag bestämt. Woho!


Tänk vad mycket en bra dag kan göra! Det är som att hela ens syn på livet förändras.


Nu ska jag nöta låten "En vanlig dag" med Ulrik och sedan gå och lägga mig. Wohooo..  GODNATT!


Jag har det bra, mitt liv rullar på
Ibland har jag tråkigt, vad sakta tiden går
Men oftast har jag roligt, då känns allting bra
Idag är en bra dag, idag är det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag ...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards