När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Linnea - 22 juli 2009 23:37

Många kanske inte förstår det, men att välja namn på bloggen är faktiskt svårare än man tror. Inte så svårt att man skulle kunna kalla det dagens fundering (som en av mina nya kategorier heter). Denna fundering tog ungefär  bara några minuter. Men det får bli en dagens fundering i alla fall. :)


Anyways, eftersom jag var ganska efter med att skaffa en blogg så har ju alla tagit de enkla bloggnamnen som typ sitt eget namn, nå favoritgrejs eller nå annat enkelt. Så ja, nu fick man fundera riktigt länge innan man kom på detta otroliga namnet MixMax


Själva idén fick jag när jag tänkte på gamla barndomsminnen. Jag tänkte nämligen på att gamla minnen kan ge bloggen namnet. Och ser man på, där satt jag och tänkte på när Kicki och jag - som 6åringar - satt i mitt lilla fyrkantiga rum med barnsligt rosa väggar och spelade, jo just det, mixmax. Eftersom vi tyckte det var riktigt roligt på den tiden, och jag vill ju att man ska förknippa min blogg med rolig, så fick det helt enkelt bli det namnet.


Nu hoppas jag att ni gillar namnet. Gonatt!


ps. när vi spelade mixmax ville jag alltid ha dom snygga gubbarna. Sjöjungfrun och prinsessan stod högst upp på listan och sjörövaren och punkaren var oacceptabla att få!

Av Linnea - 22 juli 2009 23:34

Jag kanske ska börja med att säga Hej och välkommen till min blogg! som det brukar stå direkt när man blir medlem på blogg.se. Här får man tydligen skriva det själv. Inte för att jag har något emot det precis. Jag gillar att skriva. Särskilt på datorn. Då går det fort. Det säger bara sviiiiiscchhhhhhhh!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards