När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Linnea - 23 juli 2009 21:20

Jag satt och såg på supersize vs superskinny då tanken om kvällsmål slog mig. Folk säger att man absolut inte ska äta sent på kvällen och kvällsmålet ska helst vara före klockan nio, om inte åtta.


Nu till problemet, som i alla fall uppstår för mig. Om jag äter vid åtta, nio så hinner jag bli så hungrig så att jag, innan jag går och lägger mig, äter kvällsmål en gång till (strax efter tolv nån gång). Det blir två kvällsmål på en kväll, och det kan väl inte vara så himla hälsosamt om man nu ska snacka kost-igt. Lösningen då? Jag måste helt enkelt äta kvällsmål vid tio, elva för att klara mig till frukosten. Varför får man inte äta sent?


Så nej, att inte äta kvällsmål sent på kvällen är inget för mig.

Av Linnea - 23 juli 2009 19:13

Alltså jag skulle kunna sitta här hela dagen och bara skriva en massa blogginlägg om vad som pågår i mitt huvud. Det ploppar upp nya tankar hela tiden, så det är väldigt svårt att välja ut vilka av dom miljoner tankarna som jag skriva om här på bloggen. De helt värdelösaste raderas direkt, men det är ju fortfarande en massa skrivbart kvar. Det är faktiskt svårare än vad man tror att ha en blogg.


Skämt å sido, nu ska jag ner och kirra lite mat och dessutom ropar mamma på mig från tvättstugan. Hon ska tydligen lära mig hur man tvättar kläder. :/ Ptss, det är föräldrajobb och ska skötas av ens föräldrar tills det att man flyttat ut ur huset. Punkt slut.

Av Linnea - 23 juli 2009 18:28

Ibland när jag bara inte kan ligga still utan att göra nånting när jag solar så brukar jag läsa en bok. Det ska definitiv vara en bra bok! Ett tips är den jag håller på att läsa nu. Twilight. Om ni inte vill läsa den på engelska så är det bara att läsa den på svenska. Om jag kunde drömma. Riktigt bra bok det! Alla fyra böckerna i den serien kan jag säkert läsa hur många gånger som helst. Gissa vem som ska se tvåan på bio om några månader också. :)


Så boken får 10 av 10 stjärnor av mig :)

Av Linnea - 23 juli 2009 14:13

Nu har jag varit ute och solat och även sprungit till ica och köpte lite mat. Dessutom var det ingen bra "sola-dag" så jag var bara ute i 40 minuter. Vet inte varför, men vissa dagar orkar jag bara inte vara ute. Då gick jag in och spelade harry potter och fenixorden på wii istället. Det var roligt och jag har faktiskt kommit halvvägs in i spelet nu. Håller på att förstöra umbridges högtalare runt om i skolan. x)


Nu ska jag sooooooova tills träningen som är kring fyra. Tjohejs.


Ps. Mitt jobbiga myggbett vid lillfingret kliar fortfarande


ps 2. Jag har kommit på en lösning till det! Kom på att vi har nån salva från thailand som luktar asstarkt, men om man smörjar det på myggbettet så slutar det klia efter ett tag. Smart! :)

Av Linnea - 23 juli 2009 12:07

Det jobbigaste på sommaren måste ju nästan vara alla dessa myggbett man får. Okej, ni i södra sverige har kanske inga problem med det, men när man bor i norra sverige (och dessutom har huset precis vid en skog) så kryllar det av mygg på kvällen. Myggdeo är inget alternativ för det stinkar och man orkar inte ta på sig det varje dag.


Men här listar jag i alla fall de jobbigaste ställena att ha myggbett på:

  • Där man inte når dom och konstiga ställen! Mitt på ryggen eller högt upp på insidan av låret
  • Huvudet och ansiktet! Mitt på pannan eller i hårbotten
  • Händer och fötter! Varför tycks dom alltid klia mer på fingrar än armar?
  • Och till sist det gamla vanliga: Armar och ben

Hm, fast om jag tänker efter så byter jag nog plats på tvåan och trean. Händer och fötter är nog jobbigare. Fast det kanske bara beror på för att jag har ett myggbett på sidan av lillfingret som kliar somjagvetintevad! :@


Nej, nu är det fint väder så jag ska gå ut och sola! Ciao :*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards