När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Linnea - 26 juli 2009 20:39

Nu har jag precis avnjutit en god liten fika så här på kvällskvisten. Nachos doppade i hemmagjord guacemole.


Så här fixar man det:

Du behöver:

  • Nachos från närmsta livsmedelsbutik
  • Två avokados
  • Ett paket gräddfil (liten)
  • En liten vitlöksklyfta
  • Salt och peppar
  • En halv lime

Gör så här:

  • Gröp ur avokadosarna och mosa dom med en gaffel. Lägg dom i en skål.
  • Häll i all gräddfil och bland ihop allt till en röra.
  • Pressa i en vitlöksklyfta.
  • Pressa ur saften i en lime. Rör om.
  • Krydda med salt och peppar
  • Ställ den i kylen ett tag. Fixa en skål med nachos.

REDO  ATT ÄTAS :D


Supergott och superenkelt att göra! Receptet kan ändras lite som man vill. Om det smakar för mycket vitlök, skippa den eller ta en mindre vitlöksklyfta. För mycket avokadosmak? Ja, då tar ni bara mindre avokado. Skippe limen eller sätt i andra saker. Testa er fram helt enkelt :)

Av Linnea - 26 juli 2009 19:07

Idag åkte jag en längre runda med bilen utan att få motorstopp. Stort framsteg!


Körde och hämtade upp Anna, skogsvallen sen, parkera, träna, backa ut från parkeringen, lämna av Anna och sen köra hem. Och ja, det var många rödljus som jag fick stanna i så nu är jag glad. :D hahaha 8)


Nu blire duschen och sen slapp och mys. Troligtvis ett x antal inlägg till i bloggen förrän dagen är slut. Tjohejs!

Av Linnea - 26 juli 2009 12:13

Varför är det så att man oftast gör absolut ingenting på söndagar ?


Ibland, som idag till exempel, har jag träning på eftermiddagen. Det är väl det enda som brukar hända på mina söndagar. Gör ni någonting på söndagar? Idag har jag vaknat vid elva, ätit frukost, städat lite och sen gått till datorn. Kommer säkert sitta vid datorn någon timma till innan det är dags att börja med middagen. Därefter blir det träning och sen bara slappa framför teven och datorn tills dagen är slut.'


Även fast det är sommarlov och man brukar blanda ihop dagarna så känner man när det är söndag. Den är sig lik, oavsett om man har sommarlov eller inte.

Av Linnea - 26 juli 2009 12:09

Nu har jag fått lite olika musiktips. Bland de jag gillade mest var Papa Roach och Lostprophets i topp. Tack! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards