När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Linnea - 8 maj 2010 20:29

Denna lördag har varit en perfekt slapparlördag. Såna som man borde ha lite oftare. Dom som man aldrig planerar något utan tar dagen som den kommer.


Det hela började med att jag vaknade upp hos en kompis jag hade haft filmkväll hos kvällen innan. Vi låg och drog oss ett tag innan vi steg upp och gick och öppnade hennes mammas klädbutik. Därefter blev det en god frukost. När den var klar gick vi och såg klart den sista filmen vi började på igårkväll. Under tiden åt vi lite överblivet snacks från igår. När filmen var slut var det dags att klippa henne. Hon fick en ganska liknande frisyr som hon hade innan, men mer volym (uppklippt) och snelugg. Snyggt! Efter det for vi till stan en sväng. Lämnade in en grej åt hennes syster på telia och sedan kollade vi på ringar i olika butiker. Fast hittade ingen som jag ville ha. Typiskt! När man letar något så finns det aldrig. Sen när man inte har pengar eller så, då hittar man allt möjligt fint! Väl hemma hos henne (hon bor typ 1 minut från stan. så jävla nice!) så började vi se en film igen. Med våra favoritskådisar Shia Labeouf och Channing Tatum (haha, undra om jag stavade dom rätt. Kunde dom inte bara hetat pelle och kalle. Det hade varit enkelt). Vi gick och åt lunch därefter. En väldigt sen lunch. Inte bra, eftersom mamma ringde en timma senare och sa att jag skulle hem på en timma för middagen var klar. Fast den timman har redan varit och jag har inte ätit än. Skippade middagen. Ska äta den senare. Haha, middag efter nio. Inte varje dag jag äter middag så sent. Grillat bli det i alla fall. Mums!


Så ja, detta har varit en slappardag. Då man gör vad som helst. Och helt plötsligt har man gjort så mycket så det kanske inte blev en slappardag. Fast det känns som en slappardag eftersom man bara impulsgjorde alla grejer. Väldigt skönt! Det hade känts jobbigare om man planerat allt. Som en icke-slappar-dag. Som en planerardag. Inte lika roligt. Så fler såna här impulsdagar behövs!

Av Linnea - 8 maj 2010 20:21

Seriepremiär igår. Vände 0-1 efter första halvlek till 3-1 efter 90 minuters spel. Gött!


Riktigt kasst spelat av alla under första halvlek. Efter lite (mycket!) utskällning under pausen tog vi tag i det hela i andra halvlek och skapade väldigt fina chanser redan från start. När det blåstes av hade vi hunnit göra tre mål och det blev ett rättvist resultat. Bra start på serien. En division högre nu, dessutom.


Nu är jag mer än nöjd. Mina ben värker som bara den och imorgon ska man kila ner till planen åter igen. Denna gång för att se vårat division 4 lag ha seriepremiär. Önskar dom lycka till, och hoppas på vinst där också!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards