När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Linnea - 11 maj 2010 22:22

På engelskan har vi någon gång sett ett program som heter Family Foster. Och om jag förstår rätt så är Foster som typ Svensson. Så dom besöker olika Foster-familjer.


Idag innan idrotten ville E vara lite fyndig:
"Tänk om någon heter Foster i efternamn. Och så kallar man den Miss. Miss Foster, HAHAHAHHA".

 

Och ja, i vissa lägen kan det vara tillåtet att skratta åt sina egna skämt. Men då måste man vara hundratio procent säker på att resten skrattar åt den också. Och det gjorde vi!



Sen ville jag inte vara sämre. Vi var ju som sagt på väg till idrotten för att ha bad. Utanför badhuset står en stor skylt med ordet BAD på.


Jag:

"Undra vad engelsmännen tänker när dom kör förbi här. Något i stil med; Undra vad det är som är dåligt här då?".Fast denna gång tog det ett tag innan alla fattade det. Det var alltså inte lika klockrent som E's. (Och om ni inte fattar, så förklarar jag det ännu tydligare: BAD=DÅLIG på engelska).



Av Linnea - 11 maj 2010 22:11

Om man är som jag, och äter det mesta bara för att det är gott. Inte för att man är särskilt hungrig, utan helt rätt och slätt bara för att det är gott. Ja, då har jag att tips till er som jag använde mig av idag!


Vanligtvis brukar jag trycka i mig tre tekakor. Men idag var dom extra goda, för pappa hade precis tagit ut dom från frysen så dom var otroligt färska och mjuka så som dom brukar vara första dagen då man öppnar påsen. Och för att ta vara på färskheten så vill man ju äta så många som möjligt medan dom fortfarande är färska. Fast ibland orkar man kanske inte så många som man vill orka. Då har jag ett litet knep.


Om man viker dom på mitten så det blir en tjockare halva så lurar man typ hjärnan att det bara är en halv macka. Då kan man ju göra fem, sex sådana halvor och sedan käka upp hur enkelt som helst. Det blir ju som två tre hela mackor.


Så idag åt jag tre hela mackor enligt min hjärna (sex halvor). Fast jag egentligen åt mycket mer. Så nu hinner jag äta upp allt innan de börjar bli för sega. Otroligt smart!


Sen kanske det inte är så bra att bara äta för att man tycker det är gott, men det är en annan femma. Mitt motto: Man lever bara en gång!

Av Linnea - 11 maj 2010 09:58

Vi har hantverkslektion måndag eftermiddag och torsdag hela dagen. Men eftersom det är lov på torsdag så hade vi bara igår denna vecka.


Det sista lärarna sa innan vi slutade för dagen: Trevlig helg tjejer!

 

Hm, det kände en aning konstigt att höra det på en måndag eftermiddag...

Av Linnea - 11 maj 2010 09:33

Klockan ringde 6.45 Var verkligen astrött. Ställde kockan på nio och somnade om. Nu är man mycket piggare! Dock missade man första lektionen som är 8.15-10.15, men det var det värt. Dessutom var det bara bild vi har då, och jag är typ klar med allt. Får ta hem allt nästa vecka istället. Fast jag skulle ju möta N på gymnasiebussen och få lite locktångar. Men får försöka lösa det på annat sätt. Ha en bra dag!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards