När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Linnea - 16 januari 2011 12:47

Folk brukar säga att de hatar söndagar för att de är så sega och långtråkiga. En väntan till den ännu tråkigare månaden, kan man säga. Men jag tycker tvärtom.


Hela veckan har jag stigit upp vid sex/sju. Antingen har jag gått skola till fem eller jobbat till tre. Efter det har jag stuckit hem och käkat middag, bytt om - och åkt iväg och tränat en och en halv timma på kvällen. Väl hemma äter jag lite till, duschar och går och lägger mig. Varje dag.


Idag var minsann ingen vanlig dag, för idag var det söndag. Då kunde jag sova till halv elva utan några måsten. Jag kunde sakta gå upp, käka en god och långvarig frukost. Sen började den typiska söndagssysslan - städa. Har rensat kläder/grejer, dammsugit och dammtorkat. En paus för ett litet blogginlägg satt väldigt fint också. Nu har jag bara skurningen kvar innan jag har hela dagen på mig att göra annat!


Efter två ska jag och syster åka in till stan för att se en innebandymatch som börjar klockan tre. När vi kommer hem är förmodligen både middagen klar och lite besök är hos oss. Alltid lika trevligt. Sen på kvällen kommer jag avrunda den med att sitta liiite liiite framför en skolbok, men till mestadels framför antingen en tv eller en dator.


En helt perfekt söndag skulle jag kalla det! Inte alls tråkig. Nästan den roligaste/skönaste dagen på hela veckan. För då kan man faktiskt slappna av.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards