När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Linnea - 30 januari 2011 19:06

Idag köpte jag mina första trisslotter och gav bort till en person som fyllde år. Snacka om vuxenpoäng på det. Jag menar, hur trist är det inte att få lotter i födelsedagspresent? (såvidare man inte vinner en miljon - men det är typ 0,00002 procents chans). Det kändes lite som att bara gå in på kiosken och ge en hundralapp till han som jobbade där, bara för att vara schysst liksom.


Nä, men nu ska jag inte vara så pessimistisk. Hoppas hon vinner en miljon och kan bjuda mig på en resa. Då skulle jag vara glad för mina vuxenpoäng jag införskaffat idag.

Av Linnea - 30 januari 2011 19:03

Här sitter jag i min ensamhet och diggar min nya fest-spellista på spotify. En hel lista med bara pepp/party-låtar. Hur nice!? Jag vill jättegärna ha fredag redan nu, för då blir det party/utgång med C. Fira våra födelsedagar och ha det gött. Nä, då måste man bara för-tagga med en ny spellista. Peace out!

Av Linnea - 30 januari 2011 13:55

För oss här uppe i norr är det en ganska självklar sak att säga jonka, när vi ska jonglera med bollen innan uppvärmningen. Bara chilla sådär i en ring och jonka.


Min kusin från fagersta började bara skratta när hon hörde ordet. "Jååånka, vad är dä för nåt?". Då höll nästan jag på att skratta ihjäl mig. Och så fick jag samtidigt mitt svar till varför vi bara säger det här uppe. Det skulle ju låta alldeles för roligt med dialekterna nerifrån!

Hon sa sedan att de säger trixa. Vadå trixa? Trixa brukar vi också göra. Det är som att jonka, men svårare. Oftast gör man det själv och så gör man nästan cirkustrick med bollen i luften. Det är trixa. Jonka, ja då står man bara där och för över bollen från ena foten till den andra eller från lår till lår (eller huvud om man vill).


Det jag ville komma till är i alla fall att det är kul att jämföra saker i olika delar av sverige. Till exempel det här, eller varför inte detta tjat om vad som är småplättar/pannkakor/ugnspannkakor. Eller varför inte pumlor och julgranskulor.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards