När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Linnea - 25 januari 2011 22:45

Idag när jag kom hem från skolan stod mamma i köket och tog ut något från ugnen som liknade en fiskgratäng. Bredvid den hade hon en potatismosliknande sak, som faktiskt såg väldigt aptitlig ut. Dessutom doftade det väldigt gott i hela köket. Det doftade god mat.


Tanke 1: Är du sjuk!?


Tanke 2: Ja, det är hon faktiskt - med tanke på att hon varit hemma från jobbet måndag, tisdag.

Tanke 3: Coooooolt! Riktigt mat.


Sen högg jag i och åt en rejäl laddning.


Då kan ni förstå hur liten betydelse mat/middag har i vårt hushåll. Ingen, verkligen INGEN, är någon höjdare på att laga mat. Eller de kanske skulle vara det om de orkade anstränga sig. Fast jag har i och för sig inget emot att äta köttbullar och makaroner / spagetti och köttfärssås / pulvermos och fiskpinnar var och varannan dag. Fast mina klasskompisar har börjat mobba mig för att jag aldrig äter något hemmagjort, så det kanske ska bli en liiiiten ändring på det i alla fall.

Av Linnea - 25 januari 2011 22:43

Medan jag lyssnar på mitt simple plan album i en vrå här i mitt rum hör jag hur syster, i andra rummet, dunkar beethoven, mozart och vivaldi på spotify.


Ja, helt normalt alltså.

Av Linnea - 25 januari 2011 18:51

Efter att ha haft min finfina bloggdesign med ljusblå bollar i bakgrunden i över ett år (och innan det - den gröna förskräckliga bakgrunden ända sen min bloggkarriärs start) tyckte jag mig vara måttligt less på att gå in på min blogg. Idag bestämde jag att det skulle bli ändring på det och satte genast igång att trixa och fixa med bloggen.


Efter sexton timmar och ett x antal photoshopsredigeringar senare var jag äntligen klar. Vad tycks? Visserligen har jag bara lagt ner cirka 20 minuter av min otroligt roliga fritid samt ansträngt mig till att öppna paint och gratisprogrammet picasa, men visst ser det ut att ha krävts ett helt photoshopsjobb? Tycker då jag i alla fall!


En iriserande dragning mot det lila hållet och vips så gillar jag att gå in på min blogg igen. Nu kan jag spendera  timmar framför datorn med den underbara designen uppklickad. Eller jag hoppas ni kan det. Åtminstone i 5 sekunder. Eller tillräckligt länge för att läsa igenom några inlägg och möjligtvis orka skicka iväg en liten kommentar. Bara för att glädja mig liksom. Snäääällla.


Av Linnea - 25 januari 2011 18:15

Íbland när man ska välja film, så är det fullkomligt omöjligt att hitta några som verkar intressanta. Det är när man inte planerat att se film, när man gör något helt annat som att räkna matte i skolan/tränar/går och lägger sig, som man kommer på en massa filmer som verkar intressanta. Men direkt när det är dags för en filmkväll med polarna så är alla filmförslag försvunna ur hjärnan. Det är som att de flyr för livet när de hör meningar som "Vet du nån film du skulle vilja se?"


Så därför tänker jag skriva upp en lista på filmer jag tycker är intressanta. Så jag har en garanti på att jag inte ska glömma de nästa gång någon frågar mig vad vi ska se för film.

BIOFÖRSLAG:

- Love and other drugs (verkar väldigt rolig! och jake gyllenhaal, muuums..)

- The town (om den fortfarande går på bio? annars blir det väl att vanligt filmkvällsförslag. Verkar intressant)

- Trassel (haha, verkar skön!)
- Narnia (bara för att man sett de tidigare filmerna så måste man nästan se en senaste)


VANLIGA FILMKVÄLLSFÖRSLAG:

- 17 again (har sett den tidigare, men det var ett tag sen sist så ser den mer än gärna igen. En av mina favoritkomedier efter baksmällan faktiskt!)

- ... (fan, nu blir det så att alla filmförslag försvinner - fast jag bara tänkt att skriva upp dom och inte faktiskt se dom!)
- You again (ingen aning om vad det är för film, men har fått tips om att den ska vara bra)

Av Linnea - 25 januari 2011 18:07

Idag har vi haft en färgkurs halva dagen. Att vilja bli frisör är inte alltid en dans på silkeslent hår. Det är inte så värst lockande att från halv nio till halv tre (med några pauser samt lunch) gå igenom hårstråets uppbyggnad, grunderna för färg och sedan gå igenom färgerna i Majirel och Luo samt viktig fakta för färgning av grått hår, avrensning, avfärgning med mera. I praktiken är det otroligt roligt, men det innebär ju att man någon gång då och då (fast det där då och då byts ut till titt som tätt nu under upplärningsperioden) måste gå igenom teoretiskt. Jag hatar teori. Jag vill bara göra alla sakerna på en gång. Bara veta varför jag gör det. Varför kan man inte bara lära sig på en gång.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards