När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Linnea - 18 januari 2011 22:50

Dagens stora samtalsämne i stora delar av sverige - i alla fall här uppe i norr - har varit att det bytts stjärntecken hit och dit. Vad tycker ni om det?


Jag tycker att det är ganska fånigt att byta bara för att stjärnorna bytt. Men samtidigt är det ju ganska logiskt att byta om nu stjärnorna bytt plats. För man spår väl i de där stjärnorna/planeterna. Då måste man ju ändra. Även fast jag inte tror på sånt där, så verkar det rimligt. Men konstigt om till exempel "oxen är en bestämd människa.. bla bla bla" och sen så är man plötsligt inte oxe något mer. Jag tror inte man kan förändras som person så där bara för att man bytt stjärntecken helt plötsligt. Nog för att jag aldrig trott på dom där, men det finns ju dom som gör det.

Dock kommer jag alltid se mig själv som stenbock och kalla mig stenbock, även fast den bytt och jag är flera dagar för tidigt för att vara det i dagsläget. Kommer alltså inte använda mig av mitt nya stjärntecken. Dels för att jag är van vid mitt förra, som jag trots allt ändå haft i 18 år, och dels för jag inte bryr mig så mycket.


Så ja, jag tycker hela den är stjärnteckenbytet är löjligt. Och jag tycker även det är löjligt att folk ska göra en så big deal av det. Tycker då alltså det är löjligt att skriva det här inlägget, men eftersom jag inte har något bättre för mig denna finfina tisdagkväll, så tänkte jag att jag för en gångs skull kan vara lite delaktig i något aktuellt.

Av Linnea - 18 januari 2011 22:46

Alltså, det är inte så bra att man är inne på andra skolveckan och man redan har noll koll på alla läxor och sånt som ska vara inne. Jag känner att min hjärna inte riktigt har släppt det där med att jullovet faktiskt är slut och det är tillbaka till verkligheten som gäller.


Dessutom har jag börjat planera en massa resor. SM i sundsvall med några kompisar, stockholm med E, norge med C, utlandet med familjen, skidsemester med ett par kompisar. Frågan är hur man ska ha råd. Ska försöka jobba lite mer än vanligt, fast det borde resultera i mindre fritid - mindre tid för läxor - ännu mindre koll på läxor.


Nä jag får se hur jag löser det där.

Av Linnea - 18 januari 2011 22:42

På vägen från idrottshallen till skolan lyckades vi komma in på sims-snacket. Det är inte riktigt mitt område, men tydligen P's!


P: Ja, jag såg hur man byggde en källare på youtube.


Inte så nördigt. Nä. Och hon skyller ifrån sig att det var hennes pojkvän som föreslog det. Ska vi tro det. Nä.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards