När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Linnea - 13 mars 2011 16:15

Nu sätter jag på min söndagslista på spotify (som går under namnet fint och ännu finare eftersom det är väldigt sköna/lugna/avslappnade/härliga låtar som passar perfekt som avslut för veckan) och lutar mig tillbaka i skrivbordsstolen. Perfekt att avsluta söndagen/helgen/veckan på detta sätt. Därför tänkte jag dela med mig av ett litet litet urval av dessa härliga låtar:


Permanent & The time of my life - David Cook
Still loving it - Eric Saade
Never say never & You found me - The Fray
Firework & Airplanes - David Choi feat Destorm Power (eller tvärtom)
Underdog (acoustic) - You me at six
Talking to the moon - Bruno Mars
Iris - Goo Goo Dolls
Time for miracles - Adam Lambert


Lyssna och njut.

Av Linnea - 13 mars 2011 16:10

Nu tänkte jag göra en sån där gjort-idag-inlägg som alla tycker är så fullkomligt tråkigt att läsa om, men som man av någon konstig anledning fortsätter att skriva. Fast för att göra det enkelt för er så blir det ett gjort-i-helgen-inlägg istället. För jag har nämligen inte gjort så mycket mer än FOTBOLL (cup).


Helgen kan alltså sammanfattas så här:
Fredag - Fotbollsmatcher x 2, där både resulterade i vinst.
Lördag - Fotbollsmatch x 1, där det blev vinst återigen. Vann gruppen. Avslutade med melodifestivalen, chips, dip och choklad.
Söndag - Semifinal, där vi förlorar på straffar. Tråkigt tråkigt. Därefter blir det slapp hela kvällen lång.

Av Linnea - 13 mars 2011 15:57

Under de senaste veckorna tycker jag att jag sett på ovanligt många filmer. Så då tänkte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att betygsätta filmerna, så ni får lite tips på vad ni ska och inte ska se.

The town - spännande thriller med Ben Affleck i huvudrollen som en bankrånare. 5 av 5 stjärnor

The Highschool conspiracy
- ganska långtråkig b-film om ett scoop som går djupare än man trodde från början. 1 av 5 stjärnor

Dumma Mig
- Gru är mästerskurken som vill ta över världen. Hans plan om att stjäla månen blir dock lite mer problematisk än han väntade. Superrolig film! 5 av 5 stjärnor

The social network
- spännande att se hur facebook kom till världen och vilka problem som uppstod. Dock liiiite liiiite långtråkig. Men hey, intressant! 3 av 5 stjärnor

She's all that
- härlig high school film som känns väldigt nostalgisk, då den är från 90-talet. Inte världens bästa kvalla, men härligt tjej/feelgood-film. 4 av 5 stjärnor

 

Grown ups - ett gäng som återförenas en helg, då allt möjligt händer. känns lite påtvingat, men funkar ändå att se. 3 av 5 stjärnor

 

You again - Marnis brorsa ska gifta sig med tjejen som förstörde hela Marnis highschool-år. Ja, ni hör ju vart det hela är på väg. Rolig komedi! 4 av 5 stjärnor



Av Linnea - 13 mars 2011 15:53

Han fick flest röster av den internationella juryn. Han fick flest röster från svenska folket.


SÅ KAN NI SLUTA SÄGA ATT FEL LÅT VANN!!??


Varje år är det samma sak. Dagen efter finalen kommer frågan "Vann rätt låt" upp på diverse hemsidor som aftonbladet. Den största procenten lutar åt nej-hållet. Men det är fel! För RÄTT LÅT VANN. Punkt slut.


Dock vet man ju inte om det är rätt för eurovision, men det vet man å andra sidan aldrig. Alltid är det "Denna låt kommer gå bra i eurovision", när det i själva verket bara blir pannkaka av det hela. När det kommer till eurovision så vet man aldrig i förväg hur européerna röstar. Man vet aldrig om det blir en ballad, en rocklåt, en knasig låt eller en låt som framförs av en person som inte ens kan uttala de engelska orden rätt. Det får man helt enkelt vänta och se. Så då är det bäst att bara skicka vad det svenska folket tycker, vilket i detta fall blev Saade. Så jag hejar och hoppas på det bästa i eurovision!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards