När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Linnea - 21 mars 2011 20:12

Vilken sensation! Jag har loggat in två gånger under denna ljuvliga afton. Men det var bara för att träningen blev inställd och det är paus i top model. Alltså kommer det med största sannolikhet aldrig hända mer än en gång varje kvartal.


Tänkte fira det med att säga att jag och E har börjat sola. Hej cancer. Eller i alla fall hej bruuun och fin beach 2011. Vi ska ju alla dö 2012, så då spelar det ju ingen större roll.

Av Linnea - 21 mars 2011 16:43

Nu ska jag dyka djupt ner i havet av linjära ekvationssystem, andragradsekvationer och alla dessa kvadrerings- och konjugatregler. Det ser ut att bli väldigt mörkt och undervattensströmmar kan dyka upp när man minst anar det. Oturligt nog har jag ingen flytväst med mig, så jag får se om jag klarar mig ur det här. Kommer bli väldigt tufft.


Okej, där spårade det lite..


För att göra saken enkel så är det matteprov imorgon. Är jag förberedd? Jag öppnade matteboken för första gången idag (hemma alltså) och jag fattar nada av b och c-uppgifterna. Jag välkomnar helt enkelt provet med öppna armar. Eller?

Av Linnea - 21 mars 2011 16:28

Som de flesta i min omgivning vet (och snart också ni) så hatar (nä, det lät så starkt. avskyr...) jag svensk musik. Så fullkomligt tråkigt så det finns inte. Kent, Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Daniel Adams-Ray, Oscar Linnros, Melissa Horn och allt vad det nu finns.


På engelskalektionen fick vi en lapp på en artist som vi tyckte var bäst och skulle argumentera om varför just den var bäst.


På svenskan fick vi varsin dikt tilldelad personligen av våran svenskalärare som vi ska göra en diktanalys om.


På minus 30 festivalen jobbade jag under ett pass där det spelades några olika band och artister.


Vad tror ni alla de här meningarna har för gemensam nämnare!? Jo, HÅKAN HELLSTRÖM. Det vill säga s v e n s k  m u s i k. Håkan Hellström stod det på min lapp, diktanalysen jag fick är en av Håkan Hellströms låtar och under minus 30 fick jag arbeta under Håkan Hellströms framträdande.

Allt jag hör och ser är Håkan Håkan Håkan Håkan Håkan. Och inte nog med det. På rix fm ska de så klart spela sönder Oskar Linnros Genom Eld. Och för ett par månader sedan (eller typ höstas, men whatever) var det Från och med du samt Gubben i lådan som nöttes tjugofyrasju. Vad vill ni mig!?? Lämna mig ifred!

Okej att jag har annan musiksmak, men ni kan väl fatta att alla tycker olika. Nä, de enda svenska artisterna och banden jag gillar är de som sjunger på engelska, som till exempel Neverstore (<333) och Eric Saade. Resten kan lämna mig ifred. Eller förresten, Nordman, pokemonlåten (dock engels från början, så den räknas väl inte), markoolio och fronda kan få dyka upp lite här och var som lite nostalgisk SVENSK musik.


Av Linnea - 21 mars 2011 16:23

Nu känns det som att det är tusen grejer igen i skolan framöver. Varför kan dom inte bara sprida ut på allt? Nej, allt i en hög var det visst. Skolans motto.


Saker att avverka:
- Läsa ut svenskaboken samt göra en muntlig redovisning av den, där ett blad med frågor ska vara besvarade.
- Idrottsprov. Hälsa, kost, stress, vila eller vad det nu handlade om.
- Hjärt och lungräddnings examination
- Engelska grammatik prov

- Matteprov om andragradsekvationer med mera (imorgon!!! hjääääälp)
- Historiarapport om imperialismen

- Lämna in en diktanalys


Detta var mest som en note to myself, men det får mig nästan bara att inse hur mycket jag har att göra och hur lite jag har börjat med.


Och ändå sitter jag här.



Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards