När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under maj 2010

Av Linnea - 7 maj 2010 16:04

Man menade ju så klart inte knäckebrdöd, utan vanligt knäckebröd. Men här är man för lat för att redigera inläggen och fixa till stavfelen. Så ni får helt enkelt stå ut.


Nu ska jag tagga inför seriepremiären. Efter matchen åker jag iväg till V, där vi ska ha filmkväll och allmänt mysande med våra fina vänner Ben och Jerry. Nice med helg!

Av Linnea - 7 maj 2010 15:47

Jag får alltid så fina komplingar av mina kompisar. Som idag, när vi käkade lunch på skolan.


A: Det låter alltid så gott när du tuggar (käkade knäckebrdöd).

E: Ja, jag tror P också nämnt det till mig.


Haha, ja det är ju bra att man kan tugga så det låter gott!

Av Linnea - 6 maj 2010 23:00

Vill bara klargöra lite saker för mig själv och för er...


Vissa dagar har jag otroligt lite att göra, så jag kan skriva inlägg på inlägg på inlägg. Andra dagar har jag så otroligt mycket att göra att jag knappt har tid att skriva ett inlägg per dag (som idag). Jag tror ni själv kan lista ut att om jag uppdaterar mycket så har jag lite att göra, och om jag uppdaterar lite så har jag annat för mig. Så smarta tror jag i alla fall att ni är.


Så ja, nu vet ni det. Så jag slipper skriva det i inläggen de dagar det är få inlägg. Typ: "Sorry för dålig uppdatering, men har haft fullt upp idag". Så nixpix, inte den meningen inte. Istället kan ni nog själva lista ut att jag haft fullt upp den dagen då jag knappt skriver något.


Har jag smarta läsare eller inte? Det återstår att se!


Gonatt.

Av Linnea - 5 maj 2010 17:38

Idag efter skolan tog jag, E, E, C och H bussen till frisörgrossisten i stan och handlade lite grejer. Jag köpte loreal's balsam för färgat hår, REF's Hold hårspray. Dessutom köpte jag en klippmaskin och lite olika påsättskammar. Imorgon ska jag testa den på pappa! Roligt roligt :) Nu kan han få så kort som han vill. Tidigare har jag bara klippt han så det som kortast har varit 1 cm.

Av Linnea - 4 maj 2010 20:22

P: Jag ska fråga om han känner Kevin Lindqvist. Undra om det stavas med K eller Q.

Jag: MED Q!!??

E: Ja, efternamnet alltså.

Jag: Jaha, jag tänkte väl!


Fast egentligen tänkte jag inte alls, utan tänkte direkt på Kevin med Q. Qevin. Nice nice! Inte hann jag tänka så långt som att hon menade på efternamnet. Ibland är jag verkligen blond. Och nu kan jag leva upp till min hårfärg dessutom. Nyblond. Heh!

Av Linnea - 3 maj 2010 11:10

Idag steg jag upp kvart i tio. Av mig själv. Väckarklockan var på kvart i elva. Så skönt att vara utvilad! Dock är min kropp fortfarande trött, men det är på grund av matchen igår. Fick springa ganska mycket. Men i alla fall. En superskön start på veckan. En enda lektion idag. Hantverks. 12.45-15.00 Lovely!


Vi hörs när jag kommer hem. :)

Av Linnea - 2 maj 2010 14:10

Nu är jag hos mormor och har precis klippt henne. Tog ytterst lite i topparna, och ganska mycket i det uppklippta. Hon ville få mer volym i det. Och ja, nog blev det mer volym. Hon är nöjd och jag är nöjd.


Dessutom fick jag en munk direkt efter, som hon hade bakat imorse. Den var mycket smaskig. Kan man få en bättre belöning? Haha, tror inte det. :)

Av Linnea - 2 maj 2010 00:34

Alltid när jag är på resturang brukar jag ta samma sak hela tiden. Oftast. För man vet ju att det smakar gott. Det är ju inte trevligt att kasta bort pengar och så är det äckligt.


Men idag vågade jag prova något nytt! Jag har faktiskt blivit riktigt modig på senaste tiden när det gäller det. Jag tog någon Sizzler Allstar Wok. Nudlar och en massa krimskrams. Sen fick man välja biff eller kyckling, och jag tog då det sistnämnda. Allt kom serverandes på en stekande het stekpanna. Riktigt underhållande faktiskt!


Och visst, den var god. Fast inte min favorit. Nästa gång jag käkar på allstar blir det nog det gamla vanliga. Pasta alfredo. Kyckling och tortellini med nå parmesana och gegga. Asgott!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards