När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under januari 2011

Av Linnea - 25 januari 2011 18:07

Idag har vi haft en färgkurs halva dagen. Att vilja bli frisör är inte alltid en dans på silkeslent hår. Det är inte så värst lockande att från halv nio till halv tre (med några pauser samt lunch) gå igenom hårstråets uppbyggnad, grunderna för färg och sedan gå igenom färgerna i Majirel och Luo samt viktig fakta för färgning av grått hår, avrensning, avfärgning med mera. I praktiken är det otroligt roligt, men det innebär ju att man någon gång då och då (fast det där då och då byts ut till titt som tätt nu under upplärningsperioden) måste gå igenom teoretiskt. Jag hatar teori. Jag vill bara göra alla sakerna på en gång. Bara veta varför jag gör det. Varför kan man inte bara lära sig på en gång.

Av Linnea - 24 januari 2011 18:42

Hockey. En underbar sport. Dels gillar jag att lira med kompisarna på rinken vid skolan. Men den allra härligaste känslan får jag när jag är på hockeymatcherna (elitserien). Det går inte att beskriva. När de introducerar spelarna med den bekanta musiken, introt som alltid är lika mäktigt varje gång, nationalsången som håller på att tråka ut mig, nedsläppet, publiktrycket, fansens hejarramsor, MÅLEN, Bryan Adams "We're gonna win" precis innan tredje perioden, bara att titta på själva spelet och så till slut - vinsten (och ibland, olyckligtvis, förlusten).


Första halvan av elitserien har jag gått på nästan varje match. Nu börjar dock min träningssäsong, vilket innebär att jag har träning måndag, tisdag, onsdag, torsdag och ibland fredag samt match lördag eller söndag. Så efter vinteruppehållet i hockeyn har jag varit på två, max tre hockeymatcher. Så otroligt tråkigt. Fast får hoppas att jag hittar tid att gå på en del denna säsong i alla fall.

Om inte, då ska jag i alla fall sitta bänkad där vid slutspelet.

Av Linnea - 24 januari 2011 18:35

Alla veckor börjar likadant. Måndag, tisdag och onsdag har jag skola/praktik 8.15-17.00 Det är mörkt när jag går till bussen/skolan. Det är mörkt när jag far hem. Väl hemma käkar jag middag innan det är dags att byta om och dra och träna. Efter det blir det duschen, kvällsmål och eventuellt lite lite pluggande innan det är dags att gå och lägga sig.


Hur kul låter det är på en skala från 1 till 10? Precis! Seriöst, de tre första dagarna varje vecka undrar jag varför jag står ut med det. Kanske för att man slutar halv elva och två resterande dagar, men det är så otroligt jobbigt att dessutom stiga upp strax innan sju varje dag. Och inte minst om man ska jobba 7-15.30 både lördagen och söndagen. Man blir sliten helt enkelt.


Nä, just nu vill jag bara ha vår. Jag vill se ljuset, ha körkort, dra till stockholm, ha betalat alla dyra måste-saker, ha ett fabulöst sport och påsklov, umgås med en massa härliga människor, gå ut och fira med brudarna och bara invänta den underbara sommaren.

Av Linnea - 24 januari 2011 00:11

Nej gud vad jag skrattade efter att jag publicerade det förra inlägget. Aldrig att jag kommer med några sådana inlägg igen. Nej, här ska det vara fritt från det och liknande saker - så som dagens outfit, smyckes-/klädtips, hot/not och vad det nu finns i dessa bloggar nu för tiden. Jag kan inte garantera att det hålls till fullo, men chansen är liksom 0,0003 procent så oddsen är ganska bra.


Nu ska jag inte sova på saken, utan jag ska bara sova. Godnatt.

Av Linnea - 23 januari 2011 12:24

Bara för att förra listan inte var bra nog så kan jag ju inte avsluta så, utan måste komma med något bättre - även fast det kan vara något så fjortisaktigt som en snygga-killar-lista. Fast ibland blir man ju glad av att vara lite töntig.


  • Zac Efron (hur gullig? dock lite gubbig nu, men när han var typ 20 var han som snyggast).
  • Jake Gyllenhaal (mums...)
  • Chad Michael Murray (när han har lite rufsigt hår, ej snagg!)
  • Channing Tatum (he he he)
  • Hayden Christensen
  • Ian Somerhalden
  • Chase Crawford
  • Josh Duhamel

Och när jag ändå är på G kan jag ju komma med sötaste-listan också:

  • Nick Jonas (den där yngsta, med krullet, så söt!)
  • Adam Brody (alla älskar väl  nördar)
  • Jay Baruchel (han i trollkarlens lärling/she's out of my league)

Och här kommer snygga svenskar:

  • Eric Saade
  • Måns Zelmerlöf

hahaha. fånigt inlägg, men faktiskt ganska underhållande att göra när man har tråkigt/är nere. ciao!

Av Linnea - 23 januari 2011 12:13

Jag har sjukt mycket jag vill skriva. Men samtidigt så har jag ingenting. Det är konstigt hur ens humör kan ändras på ett par dagar, timmar, sekunder. Dock gäller det att bara ta sig i kragen och fokusera på det positiva, vilket jag ska göra nu.


Positiv lista:

  • Hela söndagen är kvar, vilket innebär att jag fortfarande har en hel dags slapp helg kvar.
  • Stockholm i februari
  • Festligheter till helgen är planerade
  • Innebandytittande (blir nog inget lir idag, pga bilolyckan igår :'( ) idag
  • Filmmys till kvällen

Dock känns det som att det är mer negativt just nu, men det är säkert redan bättre imorgon - då jag får umgås med dom bästa. På så sätt gillar jag skolan. Man får rutin och får umgås med folk man gillar att vara med. Nä nu ska jag hoppa i duschen, fräscha till mig, lyssna på peppande och glad musik, få i mig något att äta och sedan försöka dra med syster till sporthallen. Peace out!

Av Linnea - 22 januari 2011 23:27

Jag hade påbörjat ett inlägg om vad som hänt under dagen, men nä, jag tror inte chocken har lagt sig helt så då är det ingen idé att skriva. Kan bara meddela att alla mår bra - trots smärre benbrott, blåmärken och smällar i huvuden.


Nä, bilolyckor är inte roliga.

Av Linnea - 21 januari 2011 11:11

Skippade 8.15 lektionen eftersom den andra lektionen för dagen var inställd. Så nu sticker jag till skolan för en lektion mellan tolv och två. Hur nice är inte det? Min fredag kunde inte startat bättre!


Eller jo, där ljög jag. Jag kunde ha blivit uppringd och vunnit en miljon på en lott som jag inte hade köpt och så hade jag bjudit med hela familjen till thailand i maj. Men nej, nu ska vi ju vara lite realistiska också.


Ha en bra fredag!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards