När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under januari 2011

Av Linnea - 11 januari 2011 18:46

Bara för att det är så sjukt jobbigt att logga in på sin blogg och skriva ett inlägg så är det lika bra att punga ut fyra inlägg på direkten. För nu är man ju ändå liksom inloggad. Ingen vits att logga ut, logga in i morgon och sedan skriva ett inlägg. Nä precis. Så nu kör vi.


Under jullovet har det blivit lite (mycket!) mer filmkvällar än vanligt, så kan passa på att tipsa om lite olika filmer. Kan tips om en i varje genre, så ni har ett tips för varje filmkvällstillfälle - beroende på vem ni ser med.

KOMEDI - John Tucker must die - Sjukt rolig komedi som passar till tjejkvällarna eller bara då man vill ha någon lätt och underhållande film att titta på.

THRILLER - Inception - Dock liiiite överskattad, men så sjukt bra gjord. Man blir ju lite galen av att själv kolla på den. Riktigt intressant film som kräver en lite mer koncentrerad hjärna. Så var utvilad vid filmtillfället!

ÄVENTYR - Trollkarlens lärling - Jag älskar onaturliga magiska filmer som Percy Jackson, Eragon, Harry Potter - och nu denna! Dröm dig bort i denna film som är i "nördig kille som får magiska krafter och måste rädda världen samtidigt som han blir kär i en snygg tjej"-tema. Funkar alla gånger!

RYSARE - Frozen - Det blev inte så många rysare under lovet, men denna är väl den jag rekommenderar mest. Dock helt osannolikt att detta skulle hända, men det är ju trots allt bara film - och där kan allt hända! Riktigt intressant att följa, och man själv höll på att frysa ihjäl när man såg den.

JULLOVETS FILM-FLOPP - Skyline - Den såg sjukt cool och bra ut på trailern, men blev en stor besvikelse. Själva storyn var bra, men handlingen gick trögt och slutet - om man ens kan kalla det ett slut (!?) - sög rent utsagt. Som gjord för en uppföljare, men man måste väl ändå sluta på ett någorlunda bra sätt. Nej, rekommenderas inte.


Så, jag hoppas ni fått lite filmtips för era tråkiga mörka vardagskvällar, så ni får tiden att gå. För snart, jag snart är det minsann sommar!

Av Linnea - 11 januari 2011 18:43

* Sluta röka/snusa

* Sluta dricka (i alla fall mer sällan)
* Äta nyttigare - skippa allt onyttigt!

* Träna/motionera mera


De vanligaste nyårslöfterna där måntro? Vad är det som är så speciellt med nyårslöften. Oftast håller man ju dom inte. Och varför måste man ge nyårslöften? Det är väl bara att säga till sig själv att man ska sluta tex röka. Inte behöver man ett nytt år för det.


Jag har aldrig, och kommer nog aldrig ha något nyårslöfte. Det är överskattat.

Av Linnea - 11 januari 2011 18:41

..GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!


I efterskott. Hoppas ni har haft en trevlig jul och nyårsafton, för det har då jag haft. Har även firat min 18årsdag med magsjuka hela, och då menar jag hela (!), natten (plus morgonen!). Inte okej alltså.


Men ändå, HEJ 2011!

Av Linnea - 11 januari 2011 18:36

Jag har en kompis som jag kallar E. Vi är rätt så nördiga. När vi inte drar våra fabulösa harry potter skämt så brukar vi bland annat sitta på mattelektionen varje tisdag eftermiddag och dra matteskämt.

En lektion handlar om den räta linjens ekvation, där man bland annat ska ta reda på var linjen skär y-axeln. Vi har kommit till ett otroligt svårt tal.
Jag: Ja, det går ju bra ändå hit, men det är här det skär sig!

Eller denna (när vi var på vilket kapitel måntroo?) :
E (smått frustrerad över att vi fastnat på ett tal): Åhhhhhh, jag gillar inte bråk!


Det är typ helt aaaamazing, it's just like magic!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards