När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Linnea - 2 april 2011 13:04

"Vamos a la playa, oh oh ohohohoh oh oh..."


Veckan efter skolan slutat blir det studentresa med V, S & J. FETT NAJS ASSÅ!!!! Två veckor som bara innehåller sol, bad och feest. Snacka uuuuunderbart.


Så kommer vara astaggad i flera veckor nu framöver. WOHOHOHOHOHO!! Om jag blir bara ett uns deppig så behöver jag bara tänka på resan. YAY!

Nä, nu ska jag sticka på jakt efter en stooooor resväska och en bikini. Wohoooo! Kommer lätt bli årets bästa resa. Och det kommer nog klå förra årets londontripp!

Fast london var underbart och kommer ändå stanna på min top tre res-lista. Denna resa, thailand och london <333

Av Linnea - 2 april 2011 12:55

Åh vad less jag blir! Det hela började v.9 (sportlovet), då jag blev sjuk halva veckan. Hög feber som sedan övergick till ont i huvudet som sedan övergick till ont i halsen. Och dagen efter halsont-grejen nästan hade släppt så vaknade jag ju upp med ihopklibbade ögon röda som en tomat. Hejhopp ögoninflammation.


V.10 verkade det som att allt var lugnt, men framemot helgen fick jag vääärldens halsont. Har aldrig någonsin haft så ont. Kunde varken hosta, spotta, äta eller andas utan att det kändes som att tusen rakblad bara slet upp halsen. Så början av v.11 fick jag plågas med det. Men när det slutligen hade lagt sig var jag "bara" vanligt förkyld.


Under v.12 var jag helt frisk (hör och häpna!), men sen under v.13 ja då var det ju så klart dags igen....


Och nu igår vaknade jag upp med halsont och idag har jag hostat och nyst som en galning. Så då får jag väl handskas med det i en vecka nu. Kan det aldrig försvinna!!!??? Vad vill dom/den/det med mig!!?? Kan jag inte bara få vara frisk längre än en vecka. Är fan less på det här nu.

Och just ja, glömde berätta att någon vecka innan sportlovssjukan hade drabbat mig låg jag ju död i min säng i typ tre dar. Första natten hade jag gått upp varje timma och kräkts som om det gällde liv och död. Och de dagarna efter det hade jag sovit som en stock. Skojar inte om jag var vaken 3 timmar av dygnet och sov resten.


Alltså, jag vill vara frisk, NU!

Av Linnea - 2 april 2011 12:41

Under högstadiet var det rock som gällde dygnet runt. Nu under gymnasiet har det gått över till lite mer rix fm musik, men rocken har ändå funnits kvar.


Men nu vettetusan vad jag har för musiksmak. Förraförra månaden var det lugna som gällde hela tiden, förra månaden var det gamla 80/90-tals klassiker som gällde. Och nu, nu är det någon blandad kompott av bland annat sötpop (eric saade), dansband (the playtones), hiphop/gansta (all i do is win), party/pepp (Uschers more) OCH lite lugn musik (boy's don't cry) i alla fall!


Alltså vad fan...???

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards