När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Linnea - 8 augusti 2009 18:26

Nu ska jag återigen dra mig tillbaka i biomörkret med en stor popcorn i ena handen och en coca cola i den andra. Nästan... Eller jag önskar i alla fall att jag kunnat göra det. Byt ut biomörkret till vardagsrummet, popcornen till mobilen och colan till en Prison Break säsong 2 box så får du det jag ska göra resten av kvällen. Ganska mysigt ändå.


Kan dock inte klås av det jag först nämnde, men ändå. Myyys.

Av Linnea - 8 augusti 2009 17:44

Jag har upptäckt att dom andra på jobbet (dvs mina arbetskamrater) också har väldigt dålig humor. I alla fall två av dom.


På lunchen satt vi och snackade om lite dittan och dattan. Vi tittade ut ur inglasningen och såg en man med en hund.

- Får man ha hundar här inne?

- Tydligen. Jo det får man nog.

- Får man ha det på flygplanen då?

- Ja, de kanske har någon speciell avdelning. Dom kan ju inte vara i bagageutrymmet, det är ju kallt.


Konversationen såg väl ut att börja bra, men eftersom vi jobbat länge de senaste dagarna så var vi nog lite trötta vid det här läget så samtalet spårade ut. Det resulterade i mycket skratt och ett udda samtal.


Slutet av samtalet:

- Inga människor ombord på flyget heller. Neandertalare får vara piloter!

- Ja, och flygvärdinnorna är såna där smågrejer i Ronja Rövardotter.

- JAAA, rumpnissar!

- Och flyget är gjort av en uppstoppade jättedinosaurefågel och så sorterar man olika djur i storleksordning i planet. Hästar, hundar, akvariefiskar osv.

- Och så en elefant i mitten som balanserar upp det hela!


Hahahha, här är en del av vår otroligt dåliga humor och hur ett helt enkelt samtal plötsligt kan avslutas som det gjordes. :D

Av Linnea - 8 augusti 2009 17:31

Puh, man börjar känna i benen och fötterna att man stått upp i åtta timmar varje dag på jobbet. Så nu när jag kom hem satt jag mig så klart direkt ner vid datorn. Ska sitta här ett tag till och sen blir det att masa sig till teven och se ett par avsnitt av Prison Break. Middag ska man ju också äta idag så då går man och sätter sig vid bordet och äter grillat. Jag ska då absolut inte gå nå onödiga steg idag inte! Det här är ju tredje dagen av många fler. Jobbar två till innan det blir lov i två dagar. Har match på måndag så jag hoppas då verkligen att jag inte blir för trött så jag inte orkar spela. :o


Idag på jobbet har man fått göra ett par mackor, sisådär fem-sexhundra. Därefter var det bara att börja lasta på mat i olika lådor, och det blev väl lätt över hundra lådor. Mja, det är väl ungefär vad jag gjort idag. Tjohejs!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards