När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Linnea - 16 augusti 2009 21:25

16.30 - Åkt moppe till min träning.

16.45 - Träningen ska börja nu, men ingen är där. Trevligt att alla andra lyckats få reda på att träningen är inställd! Lite bättre info tack.

17.00 - Åkt moppe hem.

17.15 - Fått reda på att jag ska jobba 18-19.

17.20 - Åkt moppe till en fotbollsplan och kollat på match.

17.40 - Åkt moppe till stället där jag skulle jobba.

19.05 - Åkt moppe hem.


Helt ovärd och tråkig dag. Dessutom råkade jag sparka foten i ett smalt metallrör så jag kan knappt gå och det lär säkert svullna upp och bli blått. Har match på tisdag och det suger ju.


Nu ska jag gå och dö, hejdå!

Av Linnea - 16 augusti 2009 13:02

Jag upptäckte nyss att jag hade nån version av photoshop på datorn. Min smarta kompis har säkert skaffat det åt mig. Nu sitter jag här och "leker" lite i det. Eller försöker iaf. Fattar ju nada! Men något ska jag få till innan dagen är över!

Av Linnea - 16 augusti 2009 12:11

Jag har absolut ingenting att skriva om. Det finns nada i min hjärna just nu. Kanske är det för att jag åt gröt till frukost, det brukar jag aldrig annars göra. Men ibland får min mamma nå konstiga ryck och kokar gröt till frukost. Det är äckligt, men jag äter det ändå för jag är för lat för att göra något jag tycker är gott. Som kyckling eller köttbullemacka. Alldeles för avancerat att göra något sånt till frukost. Men gott somjagvetintevad! <3


Dagen kommer säkert spenderas här framför datorn i några timmar framöver. Träning på kvällen och sen ett avsnitt prison break, bums i säng, upp och hoppa och gå till jobbet. Jobbar fyra dagar nästa vecka också, sen börjar skolan. Ska jag vara ärlig så längtar jag faktiskt lite till det. Vill inte låta som värsta pluggisen, men jag tycker det ska bli roligt att träffa sin nya klass och sen börja lära sig klippa! :) Dock är det lite läskigt eftersom man inte känner någon, men roligt att lära sig något man gillar. Under skolterminen ska jag försöka jobba någon helg i månaden. Extra pengar är ju alltid trevligt.


Och på tal om pengar. Kommunjobbet gav ju fan ingenting. Tre veckor och inte ens 4000:-. På mitt nya jobb får jag ju 4000:- på 8 dagar typ. Nej, om jag kan så ska jag försöka att inte ta nå himla kommunjobb nästa sommar. Men det var ju ändå ett chill jobb jag hade nu så det kan jag gott och väl ta nästa år och sen jobbar jag extra i slutet av sommaren, som denna sommar. Fast man vill ju inte jobba för mycket och behöva betala skatt. :/ Så nja, under 18 000:- ska jag tjäna i år. Det tror jag att jag kommer klara för jag hade ju inget jobb i början av året så jag har bara tjänat 4000:- på sommarjobbet och nu under höstterminen blir det ju bara några tusenlappar till. Så det är bra. :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards