När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Linnea - 11 augusti 2009 19:00

Idag tog jag en stanrunda med mamsen. Konstigt nog så hittar jag alltid bäst kläder när jag är med henne. Det kanske är för att hon brukar betala lite då, men i alla fall. När jag är med kompisar tycks jag inte hitta så mycket. Någon tröja då och då.


Idag har jag i alla fall köpt detta:

- Turkos tröja med trekvartsärmar. Knappar i mitten.

- Svart tunn munkjacka.

- Grönblått linne med svarta mönster på.

- Blå axelbandslös klänning meed knappar på. Ballongform på kjolen.

- Röd längre mysig tröja till hösten.

- Guld/svart skärp att ha till den röda tröjan.


Sen hittade jag även en snygg svart väska med massa blixtlås och sånt på Åhlens för 249:- men jag avvaktar och köper den nästa vecka för jag hade inga kontanter och mitt id-kort kommer nästa vecka så jag kunde inte betala med kort.


Har även förälskat mig i ett par snygga pumps från din sko för 399:-, men sommaren är över så jag avvaktade där med. Känns som om jag inte kommer använda dom så mycket, så det skulle vara ett onödigt köp. Ska nog hellre leta ett par snygga stövlar till hösten/vintern.


Gillar skor, så har även fått ögonen på ett par vanliga svarta converse från allstar, men jag vill ju inte använda upp mina sommarjobbspengar på en shoppingdag, så dom sparade jag också till nästa shoppingtillfälle. :)

Av Linnea - 11 augusti 2009 12:00

Just ja, jag glömde skriva en sak som hände innan vi for till den där skolan långt bort. Då var jag hemma och min kille var i sin stad. Jag snackade med honom på msn och helt plötsligt skickades en sån där virus grej (typ; "åh, är det du på den här bilden?"). Men det var nåt nytt virus så man behövde inte ens klicka på den för att få den, utan den kom direkt bara man läste det där. Och jag har en fobi för virus på datorn så jag blev typ asrädd och ledsen för att jag fått viruset så jag typ grät hela dagen och försökte klicka bort det men det bara poppade upp mer saker och jag försökte få datorn till nån som klarade av att fixa bort virus, men ingen ville. Sen var sommarlovet över och jag hade inte klarat av det och jag for till den där skolan.. :((((

Av Linnea - 11 augusti 2009 11:32

Jag skulle vilja ha en sån där Tyd-din-dröm-bok bara för att. Skulle vara en rolig grej. Eller om ni har en så skulle ni kunna tyda mina drömmar åt mig. :)


Som inatt till exempel. Jag drömde om att jag badade i ett äventyrsbad i Boden (då det var sommar) och åkte sedan till någon slalombacke där (då det helt plötsligt blev vinter). Jag fick ett par miniskidor och var sur för mamma hade gett dom fula och små skidorna till mig. Helt plötsligt hade jag skaffat en pojkvän från Boden som åkte där med mig. Jag visade honom värsta volten rätt ner i snön. Vi blev sura på varandra och han stack hem och jag gick och knallade på stan (sommar igen). Jag gick vilse i ett litet köpcenter, men till slut kom han och hämtade mig. I bilen fanns hans pappa och två bröder. Senare åkte jag och familjen tillbak till Boden, fast då hade det blivit nå gammalt ställe. Vi försökte parkera i ett parkeringshus av sten, men det var svinmånga bilar som stod huller om buller och man kom knappt ut utan att krocka i något.

Sen var vi på nån sorts skola. Typ långt bort, så man kunde bo där. Jag, han, min syster, en klasskamrat som jag knappt umgicks med under högstadiet och nån random person lekte jaga bland korridorerna. Fast det var nån ful jaga med konstiga regler. Därefter gick jag och min pojkvän till nån random stor stuga i området där skolan var och brände ner det. Eller egentligen var det inte vi, utan nåt jättefult stort troll. (Typ trollet från harry potter). Vi sprang bort där ifrån och gömde oss bakom en annan stuga när vi såg rektorn komma dit. Sen gick dom där ifrån och började leda den skyldige. Då vaknade trollet och typ började jaga alla på skolan.


Sen ringde telefonen och det var mamma som undrade om jag hade stigit upp. Klockan var elva. Fyyyy, då fick jag inte veta slutet D:


Hahahhaha, någon som kan tyda denna dröm åt mig? :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards