När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Linnea - 14 mars 2010 22:59

Idag har vi haft årets första match, UTE! Och jag tror faktiskt det är den jobbigaste matchen jag har varit med om under mina fotbollsår. Det var cirka femton minusgrader och jag det kändes som om jag skulle förfrysa min käke, armar, fingrar, ben, fötter, tår, ja allt som går att förfrysa. Och värst var det i halvlekspausen, då man gick in i värmen för att sedan gå ut i kylan igen. Då blev det ju kallare än vad det var innan!


Själva matchen gick bra, trots den svårspelade planen/bollen. Vi vann med 4-1 och vi gjorde alla målen. Haha, ni skulle sett självmålet. En back passade som vanligt tillbaka till målisen. Allt såg helt lugnt ut, tills bollen plötsligt snabbt for förbi målisen och sakta men säkert rullade in i mål. Lite otur där, vi hade kunnat hålla nollan. Plus tryckt dit ett par till mål. Vi missade ganska många fina lägen också. Men i överlag så var allt bra.


Nu, en långt varm dusch och en stor kopp varm choklad senare har jag sakta börjat tina upp. Gonatt!

Av Linnea - 14 mars 2010 22:53

Jag kom just på att imorgon är det en vecka sen vi fick en bok av vår svenskalärare. Jag har läst första sidan på den. Gr8! Fast som tur är får vi tre veckor på oss, men jag måste verkligen börja läsa den. Men problemet är att jag inte gillar att läsa böcker. Det tar så lång tid för mig att komma in i boken. Och dessutom har jag inte tid. Eller jag vill inte hitta tid för det i alla fall.


Boken är En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Någon som läst den? Vad tyckte ni om den i så fall?

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards