När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Linnea - 25 mars 2010 22:36

Och varför tror ni jag tänkte på det där förra inlägget? Jo, för att idag käkade vi middag på Allstar. Och gissa om jag smakade något nytt? JA! SURPRISE :D


Quesadillas. Var faktiskt gott. Kan hända att jag tar det fler gånger. Och sen till efterrätt tog jag inte samma gamla vanliga friterade bananer med glass (nog för att dom inte har det på allstar, men på alla kinaresturanger brukar jag ta det), utan jag tog All American Pancakes! Pannkakor, blåbär, jordgubbar, glass, lönnsirap. Smaskens! Lite onyttig man kände sig efteråt, men vadå, man måste ju kunna unna sig lite vardagslyx då och då!


Så ja, nu är jag en upplevelse rikare. Och att prova något nytt slutade väl denna dag. Hoppas det gör det fler gånger!

Av Linnea - 25 mars 2010 22:32

Hur många gånger har ni inte varit in på er favoritresturang och tänkt: "Nu ska jag bannemig prova något nytt", men sen har det slutat med att ni gått där ifrån, mätt från all friterade kyckling med ris - som ni ätit i alla tider.


Det händer mig flera gånger! Så fort jag fått någon favorit å käkar jag bara den. För det första så är det ju gott att äta favoriter, för det andra äter man inte på resturangen så ofta så när man väl är där vill man ju äta något man vet är gott Och dessutom skulle det inte vara så roligt att slösa bort pengar på något som är äckligt, och man vet ju inte hur den okända maten smakar.


Så är ni som jag, en som tar samma gamla meny om och om igen, fast jag lovat mig själv att prova något nytt?

Eller är ni kanske en sån som tar nytt varje gång, och har svårt för att hitta favoriter?


Av Linnea - 25 mars 2010 22:28

Det blev bio idag. Shutter Island. En väldigt intressant och spännande film. Hade inte ens en tanke på att den skulle sluta som den gjorde. Det var även väldigt bra att de förklarade noggrannt i slutet, för annars hade jag nog inte hängt med i hela storyn. Det är nog inte en film som jag ser flera flera gånger, utan en gång då och då räcker väl. 4 av 5 stjärnor får den av mig. :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards