När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Linnea - 20 mars 2010 17:43

Vinterdepressionen är snart över märker jag. Och bloggen likaså. Eller nja, bloggen avtar bara. Dåliga tider gör att man bloggar bättre har jag märkt. Jag har då varit en bättre bloggare under de mörka månaderna november, december och januari än vad jag är nu. Hälften så många inlägg, hälften så många läsare. Eller typ en hundradel så många läsare nu. Aja, who cares. Det är vår snart och jag blir bara gladare och gladare ju närmare vi går mot sommaren.


För jag har kommit på att det faktiskt är svårt att hålla bloggen igång när man är jag. Först går man i skola fem dagar i veckan, sedan tränar man fyra dagar i veckan plus en match en dag i veckan (det har varit mer träningar/matcher men vintersporten är över så nu är det bara fotbollen kvar), jag måste hinna med alla läxor. Okej, vi har inte många, men de få läxor jag har. Sedan ska man hinna med att umgås med vänner. Kanske ta en shoppingrunda eller fika med de. Och sen får jag inte glömma att jag jobbar extra på ett café då och då. Och så nu när våren har börjat komma måste jag ju även passa på att vara ute extra mycket.


Så ja, det är inte så konstigt att jag knappt har tid till att blogga, fast jag bloggar i alla fall, haha. Men nu när våren är kommen kommer jag blogga ännu mindre. Eller jag ska inte säga något, jag kanske börjar blogga mer när jag är gladare. Men mest troligt inte, för när jag är glad har jag lättare för att tacka ja till en massa saker och då har jag ju inte tid till datorn när jag ska vara ute och ränna hela tiden. Så ja, mer vårkänsla och mindre vinterdepression tack! Och även om vårkänslan frambringar mindre bloggskrivande än vinterdepressionen så väljer jag ändå det. För vad är egentligen en blogg mot den härliga underbara varma solen.


Fast vi kan inte börja snacka vårkänsla riktigt riktigt än... Idag och igårkväll snöade det som tusan! Fast imorgon har dom lovet strålande sol! Attans att jag jobbar till halv fem. :/ Aja, hoppas på mer sol till veckan! :D Haha, och jävlar vad långt inlägget blev. Man kanske inte blir en så sämre bloggare trots allt. Nu har jag nästan mer att skriva om. Både tankar och händelser. För våren är på väg!

Av Linnea - 20 mars 2010 17:32

Eftersom jag jobbar hela helgen så blir kvällarna myskvällar, slappandes framför teven. Igår hade jag ju New Moon dvd'n att se på, men ikväll har jag ingen bra film hemma så då ska jag se vad teven har att bjuda på. Tittade in på tv.nu en snabbis och den som lockade mest var Jurassic Park. De andra filmerna verkade dåliga. Eller en verkade bra, mene den har jag sett. Jurassic Park har jag halvt sett, men det finns ju så många (eller?) så jag har inte riktigt fått ett grepp om dom filmerna. Men jag tror den är bra! (den fick ju bäst betyg av alla kvällens filmer på tv.nu, så det går vi efter).


Nu: Middag, kött och gratäng! <333

Sen: Slappa slappa slappa

Ännu senare: Jurassic Park, chips, godis

Ännu ännu senare: SOVA!

Av Linnea - 20 mars 2010 16:53

Igårkväll var det filmmys som stod på schemat. Filmen blev New Moon. Har sett den en gång tidigare, och det var på biopremiären. Då älskade jag filmen! Men nu var den bara helt ok (eller okej, bättre ska jag erkänna), men det gick inte alls att jämföra med hur den var på bio. Film är alltid bäst på bio! Och ja, till veckan blir det ett biobesök för mig. Filmen jag ska se är Remember me!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards