När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Varför drar jag ut på allting?

Av Linnea - 5 augusti 2009 11:58

Jag förstår inte varför jag inte gör alla morgonsaker direkt när jag vaknar. Det är ju mycket bättre att man gör bort det på en gång. Men nähepp, som idag tillexempel, jag vaknade strax efter nio. Då satt jag direkt på ett avsnitt av Prison Break istället för att gå ner och äta frukost och gör mig iordning. Därefter ropade mamma att hon ville ha hjälp att baka. Men då sölade jag mig och sånt ett tag och sen tog jag disken istället. Därefter åt jag frukost, och då var ju klockan nästan halv elva. Efter det borde jag gått och borstat tänderna, håret, klätt på mig och gjort mig iordning. Men nej, då gick jag hit och satte mig. Har nu suttit här i cirka en timma. Tänderna luktar illa, pyjamasen är fortfarande på och om en timma ska jag sticka till stan och möta upp två kompisar för en shoppingrunda.


Jag fattar inte varför jag dröjer ut på allt som jag måste göra på morgonen. Det hade varit mycket enklare om jag vaknat, klätt på mig, ätit frukost, borstat tänderna och håret, fixat mig och sen satt mig vid datorn och sett Prison Brea. Då kan jag ju se på tv tills jag ska fara. Nu vet jag inte när jag ska sluta för att jag ska hinna med allt och sen fara direkt eftere det.


Nä, livet är jobbigt ibland.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag ...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards