När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Linnea - 1 december 2009 21:53

Nu sitter jag och pappa och ser på film. Inte så ofta vi gör saker tillsammans, men det här är faktiskt trevligt. Vi ser någon skräckfilm som utkom 2004. Alien vs Predator (eller om det var predatorers eller nåt liknande). Aldrig sett den tidigare, men jag hoppas den är bra. Gonatt!

Av Linnea - 1 december 2009 18:44

Idag har vi firat min syster som fyller 14 år! Tänk att hon har blivit så stor. Jag ser henne fortfarande som en liten irriterande åttaåring, hehe. :) Vi har käkat tårta, chokladbollar och annat dylikt - den absoluta höjdpunkten med kalas så klart! Av mig fick hon ett biopresentkort, av släkten fick hon för det mesta pengar och av mamma och pappa fick hon alldeles för mycket om man ska fråga vad jag tycker om saken. Innebandyklubba, hockeyskridskor, dc-skor, skjorta och en tröja. Det ska jag komma ihåg till min födelsedag, för jag ska då minst få lika mycket när jag fyller år - jag är inte bortskämd jag inte! :)

Av Linnea - 1 december 2009 15:32

Jag kom precis på att det är första december idag! Shit, nyss var det ju sommar, skolan började i augusti och så vidare. Snart jullov och en termin av ettan har gått. Shit alltså..


Fast december har börjat sjukt bra! Igår var det slask och snöregn och äckligt. Idag när jag vaknade och for till skolan så var det alldeles vitt och härligt på marken! Det hade varit snöstorm i natt. Den enda nackdelen på morgonen var att jag försov mig och fick stressa halvt ihjäl mig. Men den nackdelen tänkte jag inte mycket på eftersom snön var en tio gånger så stor fördel. Det enda man får göra nu är att hoppas att den håller i sig hela vintern. Jag vill inte vakna upp imorgon och höra regnet smattra mot fönsterrutan.

Av Linnea - 1 december 2009 15:28

Jag brukar få bollar på mig, vilket resulterar i blåmärken.

Jag brukar snubbla och få skrapsår.

Jag brukar vara klumpig och få blåmärken/sår på andra sätt också.

Men oftast går dom större grejerna över efter ett tag. Det gör ont just för stunden.


Fast igår i skolan råkade jag skära mig på ett papper eller nåt sånt. Ett litet litet litet sår fick jag just där man böjer fingret. Man såg bara ett smalt streck med torkat blod. Ändå sved det som tusan! Kunde typ inte arbeta på lektionerna för jag kände att det gjorde ont hela tiden. Och inte gick det över efter en timma inte, som dom andra sakerna hade gjort.


Så ja, för mig är det att ju mindre såret är, desto ondare gör det!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards