När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Linnea - 18 december 2009 19:18

Denna vecka har dessa låtar gått på repeat i min spellista:

  • Bad Romance
  • Higher
  • Hero of War
  • Kids in America
  • Someone New
  • Because the night
  • Viva la Vida
  • The worlds greatest

De tre första med fetstil är dom jag lyssnat mest på. Det är så, när jag hittar några nya bra låtar, så spelar jag typ sönder dom tills jag hittar några andra nya. :D

Av Linnea - 18 december 2009 17:59

Jag sitter och betraktar mina nymålade naglar. LILA. Inte så där fjesigt mörklila, utan verkligen lila. Coooooolt! Jag har faktiskt aldrig haft lila naglar förut. Håller mig alltid till svart eller basfärgat. Men nu ville jag testa lite nytt. Köpte faktiskt det lila nagellacket i fredags när min syster bad mig. Fast sen när jag kom hem så ville hon inte ha det nå mer, så jag var tvungen att släpa med mig det till mitt rum istället och så blev det mitt. Och nu var jag ju tvungen att testa det. Faktum är att jag börjar gilla det mer och mer. Blir nog lila på nyår. På julafton kör jag nog med svarta, som vanligt.


Haha, räkna hur många gånger jag sa lila i texten?


Ska kirra lite mat nu. Ciao!

Av Linnea - 18 december 2009 17:41

Nu är jag hemkommen. Har varit på lite olika ärenden, bland annat så har jag varit till godishuset och köpt en HEL PÅSE MED GODIS. Det är ju fredagsmys! Om en kvart ska vi käka gomiddag med familjen. Gratäng och fläskfilé. Sen klockan nio börjar Underworld evulution. Har sett ettan tidigare på tv, så det ska bli roligt att se tvåan. Hoppas den är lika bra! :) Tillsammans med filmen så ska jag ju käka en massa godis. MUMS!


Så jag kommer ha en supertrevlig fredagkväll helt enkelt. Hoppas ni också har det. :) Kram

Av Linnea - 18 december 2009 14:14

Jag har skjutit upp städningen hela december nu. Jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det. Och jag vet inte om jag orkar det nu heller, men det MÅSTE ju göras. Mitt rum är kaos. Och jag måste få det snyggt under jullovet. Till jul, till nyår, till födelsedagsfirande och kanske till andra oväntade besök. Men hur kul känns det att börja städa på en fredag? Jag kanske skjuter upp det till söndag. Fast hur kul är det att göra det på en söndag? Så tisdag kanske det blir. Men då måste jag vila upp mig så jag orkar jobba onsdag och lördag, söndag. Nej, idag och på söndag får det bli! Hälften idag och hälften sen.


Jag är expert på att skjuta upp saker. Samma med läxor och prov. Även fast vi får veta dom långt i förväg så tänker jag "Men jag gör dom den dagen". Och sen när den dagen är kommen så tänker jag "Men på tisdag är det bättre att göra dom". Och till slut är dagen innan läxförhöret/provet här och jag måste antingen plugga kvällen/natten innan eller på morgonen. Great!


Nej, det borde nog bli ett nyårslöfte till nästa år. Fast jag är inte så haj på det där med nyårslöften. Dom bara bryts för mig. Eller inte för att jag brukar ha någon. Jag provade ha en i sjuan, men klarade inte av det. Sen dess har jag inte haft någon. Men det kanske vore bra att sätta upp ett löfte nu. Fast nä, då känner jag bara press - och jag kan inte uföra något under press. I alla fall inte städning och läxor. Eller vänta, städning har jag inte provat. Måste nog spara städningen till dagen innan jul. För då kommer jag hem efter jobbet vid fem och måste städa svinfort så det blir klart till julen. Det borde funka!


Ciao :*

Av Linnea - 18 december 2009 13:22

Vad skönt det är att åka hem från skolan när det är ljus ute! Man är så mycket piggare och gladare. Ja, nästan så pigg och glad att jag skulle kunna börja städa hela rummet, som i för övrigt är i akutbehov av städning. Men bara nästan så pigg.


Men jag ska sitta vid datorn ett tag tills typ familjen börjar komma. Då kan jag göra nån nytta. Det är mycket roligare att göra nytta när folk ser det. Då känner man sig ännu duktigare. Dom skulle inte märka det annars.


OCH DET ÄR FREDAG IDAG :D Shit, tiden går verkligen apfort. Hinner ju inte med allt. Ha en trevlig helg! Ciao :*

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards