När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Linnea - 17 december 2009 16:44

Hur underbart är det att på skoltid få håret fixat och fixa andras hår? En hel jävla dag. :D MYCKET UNDERBART!


På förmiddagen färgade Ellen mitt hår i en sammetsbrun färg. Det vart mycket mörkare än vi tänkt oss, men jag blev helnöjd. Superfint blev det! Fick lite ljusa slingor först, så då färgade vi igen överst på huvudet. Super super.. :)


På eftermiddagen fixade jag Ellens hår då. Jag började med att färga i en kopparaktig nyans, men hårbotten blev alldeles för orange så vi bestämde oss för att lägga över en brunguldig, och det blev mycket bättre. Den blev lite ljusare än min. Sen klippte jag minst fem centimeter där bak och lät framhåret vara längre. Det blev alltså en framåtlutad page. Det gick otroligt bra för att vara första gången jag klippte så. :) Fixade till hennes lugg och sen var det klart.


En lång dag, men det var både rolig, lärorik och trevlig. Nu är vi alla julfina! :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards