När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Linnea - 12 december 2009 16:11

Glömde berätta att rysaren jag skrev om i förra inlägget är baserat på en verklig historia. Hur läskigt är inte det? :o

 

Vi såg även en komedi igår. Det är också en nyare film. Baksmällan. Den handlar om fyra killar som ska på en oförglömlig svensexa i Las Vegas. Dagen efter vaknar tre av dom upp i den kaotiska lyxsviten och minns ingenting från gårdagen och natten. Dessutom har dom "tappat bort" den killen som ska gifta sig. De börjar leta ledtrådar och märker att dom gjort jättegalna saker och de kommer sig allt närmare till att lösa upp detta.


En väldigt rolig film som man skrattade till väldigt lätt. Jag trodde den skulle vara så där jobbigt överdriven, men det var bara rolig. Bra story och man blev aldrig less den.


Även denna film får 4 av 5 toasts. Båda filmerna var bra på sitt sätt. Det är ju två olika genrer så det är svårt att bedömma vilken som var bäst. Det beror ju på om man är sugen på något roligt eller något läskigt. Men jag rekommenderar båda!

Av Linnea - 12 december 2009 15:56

Såg en rysare igårkväll med en kompis. The Haunting In Connecticut.  Det är en nyare film från 2009 som handlar om en familj om flyttar in i ett hus som tidigare varit ett bårhus. Deras son är sjuk i cancer och man vet inte om han kommer klara det. Han börjar se saker i huset och upptäcker hemligheter om huset. De andra tror så klart inte på honom, men det blir allvarligare och allvarligare. Ni får se själva vad som hände, men jag tyckte den var väldigt bra! Oftast brukar rysare vara såna som man måste fundera mycket på vad andarna vill säga - men den här fattade man! Slutet var väldigt bra också. :)


Alla effekter var bra gjorda och i en rysare så är det ju alltid musiken som gör att man blir skrämd - och det blev man här också.


Dessutom är snyggingen Kyle Gallner med i filmen som den cancersjuka pojken. Han har varit med i lite olika saker innan. Några filmer samt något CSI-program, Bones osv. Såg även att han ska vara med i någon film som kommer ut nästa år också. Måste se! För filmer blir ju genast bättre om det är en snygg skådis med i den. Eller hur? :)


Den här filmen får fyra av fem toasts! :)

Av Linnea - 12 december 2009 10:48

När man vaknar vid elva (som jag gjort idag) så käkar jag alltid frukostlunch. Fast jag fattar inte skillnaden mellan vanlig frukost och frukostlunch. Visst, frunchen ska vara stadigare så man ska klara sig till middagen, men jag blir fortfarande hungrig lika snabbt efteråt som när jag skulle ätit en vanlig frukost. Så det där med frukostlunch funkar inte för mig!


Sen blir jag alltid hungrigare snabbare om jag äter mycket till frukost. Det är bättre att äta lite till frukost för då tycks jag bli hungrigare mycket senare på dagen. Så det där med stadiga frukostar är inget för mig!

Av Linnea - 12 december 2009 02:10

Under de två senaste dagarna har jag suttit vid datorn i cirka 10 minuter. Har haft fullt upp. Och jag kommer ha det hela helgen. Har inte ens tid att plugga till svenskaprovet som är på tisdag. Fett stressad jag är nu innan jul. Har inte tid att städa eller nåt sånt heller. Usch, ångest. På tal om något annat så tyckte jag ändå det var rätt som vann idol. Calle var grymt bra, men nådde inte riktigt ända fram. Gonatt!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards