När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Linnea - 16 december 2009 20:23

De senaste veckorna har jag gått och lagt mig vid tolv, om inte senare. Sen har jag även stigit upp halv sju, om inte tidigare. Idag på skolan sa min kropp stopp. Jag somnade nästan under två lektioner och kunde inte koncentrera mig alls. Så idag tänkte jag gå och lägga mig tidigare och sova ut och se om jag blir nå piggare av det.


Så nu ska jag gå och lägga mig! Och med nu innebär ju först att jag måste kika runt på datorn i ytterligare en kvart, sen måste jag stänga av den, borsta tänderna, läsa lite för att slappna av och SEN SOVA! :D


Gonatt!

Av Linnea - 16 december 2009 17:02

Klickade mig in på lensway eller nåt sånt och beställde ett par linser. Jag får hoppas att det inte tar allt för många dagar för att få de skickade, för jag vill kunna använda dom i januari. Jag har ju beställt därifrån förut, och då har det gått snabbt - så det gör det säkert nu med. Great!


Min klasskompis hade svarta linser på klassfotot. Hur coolt var inte det? Såg asballt ut. Och en annan klasskompis hade linser som såg ut som kattögon. Gula kattögon. På halloween. Hur coolt var inte det också? 


Jag HISSAR helt enkelt linser!

Av Linnea - 16 december 2009 13:15

Idag var det som sagt minus tjugo grader. Jag höll på att dö när jag gick till och från bussen. Mina ben och fötter blev stela som pinnar, håret/mössan/halsduken frös fast till stela klumpar, till och med näshåren frös fast och min hjärna frös till is. Snacka om kallt! Och det här är bara början av vintern. Imorgon blir det fan dubbla långkallingar och långärmade tröjor i lager om det är lika kallt som idag.


Som tur är har min hjärna kunnat tina lite nu under dagen och jag kan faktiskt datakunskapens kapitel någorlunda bra idag. Måste bara fråga min datagranne om vissa saker, men det gör inget.


Men varför måste det vara så himla kallt? Antingen är det för varmt eller så är det för kallt. Eller, det kan ALDRIG bli för varmt. I alla fall inte här i Sverige. Så på sommaren tycker jag det ska vara typ 30 plus. Typ nya Thailand. Sen på vintern räcker det faktiskt med minus 10 grader. Sen blir det alldeles för kallt!


Så jag föredrar faktiskt varma ställen. Skulle helt klart kunna tänka mig att bo på ett varmt ställe året om. Okej att man aldrig ser snön, men man slipper den iskalla vintern! Jag är nog född i fel land. Eller åtminstone i fel län. Lite mer söderut hade inte skadat!

Av Linnea - 16 december 2009 13:11

Då har man alltså datakunskap. Lackade på datorn eftersom den första vägrade starta och sen när jag lyckades komma in på den så funkade inte internet och så gick det inte att hitta mitt användardokument. Som tur var löste det sig och jag fick låna hennes dator.


Dessutom har jag varit trött hela dagen. Halvsov genom naturkunskapens film om galaxen, astronomi osv osv osv. Lyssnade inte så mycket. Sen på engelskan såg vi klart Grinchen. Hihi, den är en julklassiker! Lyckades hålla mig vaken under den i alla fall. Sen blev det julbord. Mums!


Och nu efter datan har jag matte, men det är chill. Vi har bästa läraren på det, så den lektionen kommer gå snabbt. Sen ska jag hem och vila. Har träning sex till sju. Funderar på att gå och lägga mig klockan nio. Fan vad skönt det skulle vara!


Nu har jag precis gjort klart grejerna vi ska vara klara med på dagens data-lektion så jag kan bara sitta på nätet och surfa lite. En klasskamrat bredvid mig sitter och lyssnar på Erik på youtube. Trevlig musik det!


Och det är JUL snart!!! :OOOO Ciao :*

Av Linnea - 16 december 2009 07:20

Idag hann jag faktiskt sitta en sväng vid datorn nu på morgonkvisten. Och ska jag berätta en inte så rolig sak... När jag hade ätit frukost gick jag och kollade hur många grader det var ute. -20 grader!!! Jag tror jag kommer förfrysa till döds när jag ska kila iväg till bussen. Inte okej!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards