När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Linnea - 15 december 2009 22:38

Imorgon är det julbord på skolan. Som pricket över i'et så ska jag käka risgrynsgröt på morgonen för extra julstämmning. Detta blir även mitt andra julbord, då jag åt julbord med jobbet i lördags. Sen blir det ju julbord på julafton och kanske några rester på juldagen. Men MAX 4 julbord, sen blir det för mycket. :)


Det jag gillar mest på julbordet är prinskorven, köttbullarna & janssons. Självklart tar jag ju också rödbetssallad, någon salamikorv osv. Det jag absolut INTE tar är sillen, laxen och alla dessa äckliga fiskar. Sen dissar jag även julskinkan! Ueeeewww.. Kan verkligen inte äta det. D:

Av Linnea - 15 december 2009 22:29

Idag hade vi som sagt svenskaprov. Det gick oväntat bra, med tanke på att man började plugga på det igår. Fast jag kom ihåg vars orden pupill och rubrik kom ifrån, vad kanslisvenska är och vad olika prefix var. Så jag är relativt nöjd.


Fast det jag inte kunde vad vad internationell och antisemitism var. Plus något annat. Men jag hoppas det blir VG i alla fall. Vi får se. :)

Av Linnea - 15 december 2009 15:12

I söndags spelade jag match. När jag kom in på byte så såg jag att min klubba hade något konstigt veck längst ner ovanför bladet. Jag tröck lite på det, och klubban vek sig. Den hade gått sönder. Snyft! Min älskade klubba som jag haft i flera år (har haft en klubba emellanåt - hade vilopaus med denna, men så klart kunde jag inte slita mig ifrån den så jag gick tillbaka till den). Men nu är den borta för alltid.


Var och kikade på lite klubbor idag, men ingen kändes lika bra och fin som min gamla svarta. Jag har i alla fall bestämt mig för en ny klubba nu, men det kommer bli svår att vänja in sig med den. Jag är ju som van med min fina gamla.


R.I.P klubban <3 ;___;

Av Linnea - 15 december 2009 15:06

På tisdagar har vi ett långt hål. Vanligtvis brukar vi sitta aslänge i matsalen och sen gå till någon korridor/uppehållsrum och chilla. Bara halvsova och vara halvt död. Inge mer med det helt enkelt. En vanlig tisdag i vår vanliga skolvecka.


Men idag kom P på den ultimata grejen! Vi kunde förstås göra engelskaläxan som ingen av oss börjat på, och som är till imorgon. Så vi satte oss helt enkelt bland ett par stolar och bord och gjorde klart den. Med fyra tänkande hjärnor gick det på ett nafs, och tänk - nu behöver man inte plugga hemma. Vad skönt!


Fast denna briljanta idén kom vi på nu sista tisdagen då vi har detta hål. Nästa tisdag slutar vi tidigt på grund av att det blir jullov och sen efter lovet så har vi ändrat schema, och då har vi fullspeckat på tisdagar - utan några långa hål. Otur!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards