När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Linnea - 1 april 2010 15:27

Jag och K är på väg till bussen på morgonen, närmare bestämt 7.30 Hon håller på att smsa med sin kille som ska hem från Porsön, och han nämnar att det inte går nå bussar där. Vi tänker inte mer på det utan går till busshållplatsen. Där står fler människor än vanligt och de flesta håller i sin mobiltelefon och försöker få tag på någon. Jahapp, ingen buss kommer. Vi träffar flera gamla klasskompisar som vi snackar med och en av kompisarnas mamma ringde till llt och dom berättade att ALLA BUSSAR ÄR INSTÄLLDA.


Är detta ett aprilskämt eller vad? tänkte då jag. Jag måste vara i salongen i tid för jag hade en kund 8.30 som skulle permanenta så jag fick inte vara sen för då skulle vi inte hinna i tid. Klockan var nu 7.40 Som tur var kunde K's pappa komma, men inte förrän 7.55, så vi fick lite smått panik.


Aja, det löste sig och jag hann precis i tid. Det var snorhalt ute, så det var säkert därför bussarna inte gick. För när jag åkte hem sen senare på dagen efter en lång och härlig stanrunda med K och A så funkade bussarna som vanligt igen. Alla hade dock inte lika tur utan kunde inte komma till salongen, så vi fick avboka en del kunder. Surt! Men inget man kan göra åt.


Har ni blivit lurade idag då?

Eller har ni lurat själv kanske?


Jag har inte gjort något av de sakerna, men man trodde ju nästan att bussarna var ett aprilskämt. Inte roligt när sånt händer i alla fall!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards