När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Linnea - 25 april 2010 20:49

Idag har man varit vaken i kanske tre fyra timmar, max. Resten av dagen har spenderats i sängen. Har sovit. Känns faktiskt lite bättre nu, men febern, hostan och allt det där är fortfarande kvar. Blir ingen skola för mig imorgon inte. Och inte har jag kunnat plugga till idrottsprovet nå idag. Har inte haft ork för det. Hur ska det här gå nu då. :o


Fast en grej som har förgyllt min dag är när jag vaknade till vid sjutiden. Jag gick ner och försökte få i mig något eftersom jag inte ätit på hela dagen. Fick ner kräm och hårdbrömacka. Då sa mina päron att det fanns ben & jerrys i frysen. Tack! Dom är verkligen underbara. Tänk om dom skulle ta hand om en så här när man inte var sjuk också, haha. :D Nä, men nu ska jag kila till soffan och försökte se någon film med familjen. Ska samtidigt smaska i mig lite glass. Jag mår redan bättre bara jag tänker på det! Jag är sjuk + ben & jerry glass = Känner mig mindre sjukare. Glass är nästan det enda jag får ner när jag är sjuk! Konstigt nog.. :D Fast inte mig emot :D

Av Linnea - 25 april 2010 14:05

Halsen gör ont, jag hostar slem för fullt, huvudet känns tio kilo tyngre än vanligt, kroppen är allmänt seg, jag har ingen matlust (men jag kanske hade haft lite matlust om jag hade fått en bj, men tror ni jag har någon i närheten - nää D: ).


Jag kan alltså konstatera en sak. Det suger att vara sjuk!


Dessutom måste jag spendera minst 10 % av min sjuklig tid med att läsa lite träningslära, för vi har nämligen prov på tisdag och jag har inte börjat plugga tidigare. Läste lite lite igår, men det återstår väldigt mycket. Idag orkar jag då inte lägga ner större krut på det, så måste verkligen läsa igenom det flera gånger imorgon - dagen innan, som vanligt!


Fast jag hittade en bra facebookgrupp häromdagen som stödjer mig. Eller det var inte jag som hittade den, men man kunde ju nästan tro att det var jag. Det var min smarta vän E. Den var i alla fall något i stil med; Jag väntar alltid med att plugga till sista dagen för då har jag blivit något äldre, dvs något klokare. Smart där, tycker jag!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards