När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Linnea - 14 april 2010 19:26

L: Åh, jag vill se "flickan från ovan"!
L's pappa: Jag vill se henne underifrån.


Haha, detta gjorde typ min dag. Det är såna här kommentarer som är precis i min humor! Denna kommentar idag och "Om vi solar med badmintonracket på magen så kommer vi ju få mag-rutor" gjorde min dag igår. Haha!

Av Linnea - 14 april 2010 18:03

"När man solar solarium. Ska man ligga på rygg typ 10 minuter först och sen vända om på mage i 10 minuter eller?".


Seriöst, det där är nog ett av de korkaste grejerna jag har frågat. Till mitt försvar kan jag säga att det var något år sen jag frågade det, men jag var och solade idag och då kom jag på att tänka på det. Haha!

Av Linnea - 14 april 2010 08:10

Imorse vaknade jag klockan sju. Underbart! Jag behövde inte stiga upp utan jag kunde med ro somna om igen, för klockan ringde inte förrän klockan åtta.


Och under den timmen hann jag drömma en sjuk dröm. Haha, jag minns inte exakt allt i detaljer, men jag minns att jag tyckte den var helt konstig när jag vaknade.


Det började med att jag skulle pierca mitt öra. Det tjorvade. Jag fick två hål istället, gratis! I liked it. Plötsligt revs piercingstudion ner (det var bara väggar av tyg), och vi befann oss på en konstig hamn och skepp skulle segla ut. Det såg ut att börja bli oväder, men skeppen for iväg i alla fall. På en var en liten pojke, inte äldre än tolv, som skulle med och segla. Jag påpekade det för människan bredvid mig, men inget hände. Plötsligt hade jag på mig lite seglaraktiga kläder och så skulle jag ställa mig bakom ett gäng och åka med i ett skepp. Då var jag alltså med på ett skepp. Det började ösregna och jag satt i utkanten av båten just där taket var, och smsade med en kompis om detta. Jag bad henne om ett nummer till en annan klasskompis som jag skulle säga nåt åt - minns inte vad. Jag gick in. Plötsligt ringde det med ett nummer jag inte hade i kontaktlistan och jag antog att det var hon. Men icke, det svarade någon Emelie. Jag kollade upp hennes nummer på hitta.se och hon var från söderut. Konstigt, vad ville hon. Hon berättade att hon skulle på besök i skeppet och bara vara där. Helt plötsligt var hon där (jag tänkte inte på hur hon hade agit sig dit, när vi var mitt ute i havet xD). Hon kollade igenom där jag var, typ satt vid sin dator samtidigt som jag satt vid min. Halva dagen gick. Då kom min fotbollstränare in och Emelie gick undan och tog ett snack med honom. Jag hörde bara "jag ser inget konstigt" av Emelie. Tränaren sa då: "Jaha. Men det måste vara nåt. Hon pratar aldrig med någon. Är alltid ensam". De gick sedan fram till mig. Jag höll armarna vilandes på knät. "Aha!", utropade tränaren. "Där har vi det". Han visade på min handled. Det var ett rivmärke plus två märken som såg ut som rivmärken men var efter tröjan eftersom jag hade suttit med armarna tryckt mot något. Han försökte påpeka att jag var "annorlunda". Sen kom en annan i fotbollslaget in, en spelar alltså, och försökte försvara mig. Hon sa att hon ockås fått sånt där tryck på armen som såg ut som rivmärken. jag minns sedan att det blev natt och helt plötsligt ropade någon förskräckt att de såg något djur med röda ögon i mörkret - i skeppet! Vi gick runt och letade den och hade pinnar i handen. Vi hittade den, fast det var två! Och försökte driva ut dom från skeppet och kasta ner dom. Jag minns att jag var jätterädd och stod precis öga mot öga med en sån där varelse/djur...


Sen vaknade jag.



Hahaha, det var den konstigaste dröm jag drömt på länge. Under loppet av en timma (som jag då sov) så hann jag drömma detta. Mycket mer än detta hände, men jag kommer inte ihåg alla detaljer. Denna dröm klår lätt den jag hade härom veckan då jag kom hem och pappa värmde sushi i ugnen till middag. HAHA!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards