När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Linnea - 2 februari 2011 21:58

Ett spel som är lätt att bli beroende av är RÖJ. Ni vet den som finns på datorn, när man ska akta sig för minorna och bara klicka fram siffror.


Jag har inte spelat det på säkert ett år, men så hade jag så otroligt tråkigt nyss så jag klickade upp spelet...


..och nu är jag fast.


Så lär spela ett par tusen omgångar till innan jag går och lägger mig. Godnatt!

Av Linnea - 2 februari 2011 21:45

Jag förstår inte riktigt. Hur många gånger har han försökt göra comeback? Först flera gånger i elitserien och nu var det visst någon annanstans. Redan vid första comebacken i Modo tvivlade man ju på att det skulle funka. Om det inte är foten så var det visst tanden. Är det inte ryggen så är det benet. Det är dags att inse att du inte har en tillräckligt bra och hel kropp för hockey och your time is running out. Eller den har rättare sagt runnit ut för länge sen.


Så packa ner skridskorna och ställ dom på vinden istället. Vi kommer ju ihåg dig ändå. Jag tycker i alla fall att mina foppa-tofflor är väldigt sköna på sommaren när man bara snabbt ska någonstans.

Av Linnea - 2 februari 2011 21:32

Alltså, jag gillar inte det där med åldersgränserna vi har i Sverige. Kan de inte bara bestämma sig för en jävla ålder och så har de den HELA TIDEN!?


Som några dagar innan jag fyllde arton, då jag skulle köpa lite energidricka. På ena stället var de hur stränga som helst och sa att jag inte fick köpa eftersom jag var under 18. Då gick jag till en kiosk ungefär 100 meter därifrån. Där var det från 15 år och de begärde inte ens leg.


Samma med systembolaget. Man får dricka och göra vad som helst när man fyller 18, men för att få köpa alkoholen - nä då måste man vara 20 helt plötsligt! Fast om man går till närmsta krog och dricker samma sak som man skulle köpt på systembolagen, nä då går det bra att vara 18.


Och alla krogar. Man får gå ut när man är 18, men vilka ställen har 18!? De flesta har 21 på fredagar och 23 (ibland 25(!)) på lördagar. Det var ju kul att man har stort utbud att välja mellan.


Fast sen är det ändå lite bra jämför med andra ställen. Som körkort när man är 16, det hade jag nog inte pallat. Hade inte känt mig redo för det. 18 är en perfekt ålder för det. Och biografer här i Sverige har väldigt låg ålder jämför med tex England, där jag inte fick se Saw för jag var under 18. Här var den från 15. Jag tycker det är upp till var och en om man vill utsätta sig för en skräckis. Man vet ju vad man klarar av att se.

Av Linnea - 2 februari 2011 10:43

Jag kom på en grej. Eftersom ni (hör och häpna) är de som läser min blogg, borde det inte vara mer än rätt att höra vad ni gillar att läsa om. Bara ge lite förslag till en som har noll inspiraton just nu. Jag kommer ju alltid fortsätta med mitt race och skriva om sånt jag också gillar, eftersom det är MIN blogg (och jag läser den också). Men man kan ju alltid kompromissa. Att ni skriver något ni gillar att läsa om och så omvandlar jag det till min egen grej. Eller att jag bara har det som tips när jag absolut inte vet vad jag ska skriva om.


Och kom ihåg, det här är en tråkig blogg, så inga förslag som har med bilder att göra. På min blogg är det text som gäller. Peace out.

Av Linnea - 2 februari 2011 10:40

Dagens tråkiga måsten:
- Renbädda sängen
- Dammsuga (+ ev dammtorka)

- Rensa bort kläder (och saker) från golvet

- Plugga massa teori

- Plugga lite skolgrejer också


Fast bara för att det är måsten, så betyder det inte alltid att jag gör dem. Men vi får ju hoppas att jag lyckas beta av så många som möjligt under dagen. Nu ska jag dock sitta vid datorn ett liiiiitet tag till.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards