När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Linnea - 8 februari 2011 21:04

Det är ju lite pinsamt om det bara ska vara en person som har röstat i min omröstning. Och jag lovar, det är inte jag som gjort det!


Men allvarligt talat. Rösta nu. Ni måste ju ha en åsikt. För min skull? För bloggens skull? Den blir ju ledsen annars.

Pliiiizzzzz.

Av Linnea - 8 februari 2011 20:56

En av orsakerna till varför jag klarar med dessa otroligt jobbiga dagar är all den dålig humor jag och mina vänner omger oss av. Det bästa av allt är när någon utomstående har samma humor som vi. Då blir vi faktiskt lite förvånade.


Idag på matten snackade läraren om hur det kan gå dåligt för eleverna osv osv. Han kom in på att det inte funkade om skidåkarna gjorde en grej.

Läraren: Ja när det går fel för dom, då går det utför. Ja då blir det utförsåkning!

HA..HA...HA


Och ni som inte vet så är jag och E kända för vår torra mattehumor. Under samma lektion höll E på att leka med min enorma sjal och hade den som turban på skallen (ja, SÅ trötta var vi efter en dag i salongen sen klockan sex på morgonen). Det var dock en lapp som stack ut och som jag tyckte såg förjävlig ut, för den förstörde som hela outfiten.

Jag: Jävla lappjävel!
Några sekunders tystnad. Jag och E tittar på varandra.
Båda: Hahahaha

Ja, sån här humor är ju helt normalt att ha.

Av Linnea - 8 februari 2011 20:51

Idag vill jag ge en stor eloge till mig och E (samt lite till Er) som stannade hela skoldagen idag, vilket innebar en skoldag på 10,5 timmar. Det är inte dåligt det!


Efter att ha varit uppe sen fem, i skolan sen sex, i salongen från sex till elva, sett på visning klockan ett, haft matte halv tre till tjugo i fem så är jag otroligt stolt över att man klarade det.


Sen behöver jag ju inte ta upp att när jag väl skyndat mig hem kastade jag i mig maten och åkte till kansliet för möte i två timmar och att jag äntligen är hemma nu. Fast då återstår plugg och sen sova. Och imorgon är det praktik 9-18, körlektion under lunchen samt träningsmatch på kvällen. Och innan veckan är slut ska jag träna eller spela match varje dag, plugga teori, gå i skola, göra teoriprovet, jobba lördag och söndag, gå ut och äta på lördag kväll, plugga lite till engelskaprovet samt göra lite skolläxor.


Två ord som kan sammanfatta denna dag, imorgon, många av mina gamla dagar samt många av mina kommande dagar är FULLT UPP.


Men jag gillar'e!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards