När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Linnea - 13 februari 2011 17:48

Idag när jag kom hem från jobbet stack familjen precis till mormor för att käka köttsoppa. Men jag äter inte soppa. Så då bestämde jag mig för att - hör och häpna - stanna hemma och försöka mig på att laga mat själv.


Jag kokade pasta (som tog 11 minuter!!!). Tacka vet jag snabbmakaroner. Sen värmde jag köttbullar i mikron. Och som pricket över i'et så gjorde jag värsta pasta-såsen (sån där färdig på pulver som blandas med vatten och kokas upp).


Men ändå, det är nog nästan den mest avancerade ansträngningen jag gjort på min middag någon gång. När jag ätit själv.

Av Linnea - 13 februari 2011 17:39

Jag antar att det inte bara är jag som varit med om detta. Man är själv och gör en grej i lugnans ro och bara står och filosoferar lite för sig själv. Någon ropar ursäkta eller säger något och man hoppar till som en tok. Dessutom jobbar jag på ett cafe/resturang, så jag borde ju förvänta sig att folk kan komma och gå (dock var det stängt nu, men brukar komma folk och fråga lite saker ändå).  Och detta har hänt mig TVÅ gånger på TVÅ dagar. Inte okej alltså, haha.


Jag står och datummärker mackor på jobbet. Själva cafét/resturangen är stängd (står i köket), så tror att jag är helt själv. Men icke!

Någon: Ursäkta!
Jag hoppar till och tittar pinsamt upp mot kunden och lysnsnar på vad den vill säga. När den går flinar jag lite fult för mig själv för att jag inser hur roligt det måste ha sett ut.

Det där hände igår. Sen kan man säga att jag gjorde en repris på det idag. Så jävla fult. Jag dör.

Av Linnea - 13 februari 2011 17:24

När jag träffar nya människor brukar jag ha en låt som tillhör dom. Oftast brukar det vara en låt som jag "upptäckt" eller hört på för första gången när jag varit med dom. Att dom visat mig låten. Så varje gång jag lyssnar på låten så tänker jag på personen. Rätt så fint faktiskt.


Men nu till det jag ville berätta. Min förra kille spelade upp en låt med taio cruz som jag tyckte lät bra. Så då blev det hans låt. Fast det kanske inte var så smart. Jag kanske skulle tänkt till lite innan. För texten var så här:


If you fall for me
I'm not easy to please
I'm might tear you apart
Told you from the start, baby, from the start


I'm only gonna break break your break break your heart
I'm only gonna break break your break break your heart
I'm only gonna break break your break break your heart
I'm only gonna break break your break break your heart


Jag borde kanske fattat något, hehe. Fast jag har dock en till, lite mer rockig låt som jag associerar (haha, stavningen?) med honom. Och till min nuvarande kille har jag en låt, som jag hörde första gången när jag var hos honom. Den texten var faktiskt lite finare.


Like the brightest star you shine through. Ashley, baby, you make me
feel so alive.
I've got purpose once again.
Yeah, yeah.
Ashley, baby, you make me feel so alive.
I've got purpose once again.
Yeah, yeah.
(I've got purpose once again.)


Så nu vet ni lite om mina låt-associationer. Kanske en liten "det här visste du inte om mig.."-inlägg. Visst har man lite konstiga idéer ibland?

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards