När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Linnea - 23 februari 2011 18:17

Ett utdrag ur min matdagbok..


Mån:
FRUKOST - risifrutti
MIDDAG - nudlar och kyckling
KVÄLLIS - två rostade mackor med ost


Tis:

FRUKOST - risifrutti
MELLIS - kladdkaka

LUNCH - mos och korv + 1 knäckebröd
MELLIS - bulla
MIDDAG - pizza
KVÄLLIS - två rostade mackor med salami + sex bitar choklad

Ons:

FRUKOST - två mjukmackor med ost

LUNCH - max-mat (minimål med plusmeny)

MIDDAG - makaroner och korv

KVÄLLIS - risifrutti


Inte för att jag har någon matdagbok nu, men det hade inte varit roligt att skriva en. Ena dagen äter jag inte så mycket (mån) och de andra dagarna äter jag hur mycket som helst. Bara det att hälften av det är skräpmat, om inte mer. Ingen varierande och näringsrik kost precis. Aja, mat har inte varit min starka sida. I alla fall inte att äta rätt.


Men mina måtton är ju "en kaka om dagen är bra för magen" och "en balanserad kost är en kaka i varje hand", så då kan ni ju också lista ut hur min obalanserade kost ser ut. Äter aldrig ALDRIG frukt. Ibland om jag är på humör tar jag en klick riven morot till skollunchen. Men annars är det en ganska så färglös mat jag äter.


Jag kan ju konstatera att det är tur att jag har en så hög matsmältning som jag har. Kombinerat med att jag tränar varje dag. Så jag håller mig i samma form och vikt som alltid.

Av Linnea - 23 februari 2011 18:13

Woho, helg snart. Jag och Kicki har brännt värsta grymma bil/party-cd'n och så taggar vi inför nästa vecka (sportlovsveckan). Blir att dra till happis i början av veckan och i slutet blir det lite filmmyskvällar samt party.

 

Helgen som kommer nu blir inte heller någon dålig helg. På fredag är vi några brudar som har myskväll hos E. Vi ska fixa gomiddag, fixa lite hår och bara mysa på. Lördag är det frisyrvisning i stan. På kvällen drar man lite västerut i landet och tillbringar kvällen hos P med några andra. Förfest med andra ord. Sen får vi se vars kvällen bär, men att sticka ut blir det i alla fall.

 

WOHO, snart är det mars, vilket innebär att det snart är april. Och när april har varit är det ju jättefå veckor kvar till maj, och då är det inoficiellt sommar. För sen i juni, ja då är det sommar och sommarlov. WOHO, SOMMAR SNART!

 

MVH GLAD TJEJ

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards