När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Linnea - 3 februari 2011 23:26

Nu ska jag borsta tänderna, hoppa i pyjamasen och sedan krypa ner under täcket. Ska bänka mig framför The big bang theory kl.23.55 Så himla bra program det där. Älskar det. Älskar Sheldon. Godnatt.

Av Linnea - 3 februari 2011 23:20

Vi måste alla göra en hel hög med prioriteringar. Välja något framför en annan grej, eller i värsta fall välja bort en grej helt. Jag gillar inte prioriteringar.


Nu har jag kommit till ett ganska stort val, och jag har absolut ingen aning om vad jag vill göra. Den ena kommer innebära mer pengar, men då får jag mindre fritid på helgerna eftersom jag kommer jobba lör-sön 7-15.30 (inte varje helg, men ganska ofta ändå). Den andra är att jag får spela fotboll så mycket jag vill, men att det tar väldigt mycket tid. Och jag har inte tid att vara borta då.


Jobba eller träna. Det är frågan. Jag vill ju båda två. Men ibland måste man prioritera bort det ena. För att träna på halvfart och jobba bara lite då och då funkar inte. Inte någon går med på det.


Det värsta är dessutom när folk i ens omgivning försöker tvinga mig till att göra ett beslut om vilket som ska bort. Okej att de kan ge mig råd och säga deras åsikt. Men att tvinga mig, det gör mig nästan så förbannad så jag har lust att göra tvärtom. Bara av ren princip. Dock är det inte så enkelt nu, för jag vill verkligen båda. Det ena för att det är kul och vi har verkligen kommit till en hög division och vi kan satsa. Det andra för att jag vill jobba, tjäna egna pengar och sedan ut och resa. Pengar låter ju mer lockande, men om man tänker efter så kommer jag jobba hela livet efter att jag gått ut gymnasiet. Då kanske det är bäst att passa på att satsa på idrotten. Eller nä, jag vet inte..

Av Linnea - 3 februari 2011 18:02

Det här är skrattretande. Vi har en lärare som är sjukt dålig på att rätta prov och inlämningar snabbt. Eller hon är inte ens bra på att rätta de långsamt. Utan hon är superdupermegasölig på att rätta dom.


Idag fick vi tillbaka en insändare vi gjorde i höstas och förra gången fick vi tillbaka ett prov från hösten också. Dessutom gjorde vi en inlämningsgrej första veckan i tvåan (augusti). Den har vi inte fått tillbaka än.


Tänk dessa meningar med en tillgjord supergullig röst:

"Nää oj, jag har ju inte haft så mycket tid".

"Det är ju så mycket text att rätta".

"Jag vill ju inte göra det på helgen"
"Ja, men jag har ju andra klasser och andra prov att rätta".


Jaha, så du har tänkt att vi ska komma och säga:

"Nä men oj, det var helg, så jag gjorde inte läxa".

"Jag har haft så fullt upp varje dag efter skolan så jag har inte pluggat till provet, så vi måste ta det nästa vecka istället".

"Men vi har ju andra lektioner och läxor".


Fatta less man blir på såna lärare. Ge inte ut mer prov/läxor än du klarar av att rätta! Så enkelt är det. De andra lärarna klarar ju av det, så varför gör inte du det? Nä fy, vissa lärare klarar man bara inte av.

Av Linnea - 3 februari 2011 17:37

Lite okonstiga saker som hänt under dagen:

Jag, E och F är i en grupp och skulle gå ut och arbeta på svenskalektionen.
E: Vi går ut dit till grupprummet och jobbar, eller?
Jag: Jaa, om F existerar...
Jag: ... insisterar!!!

E: Ja, vi går ut till dom där borden nu.
Cirka 30 sekunder går medan jag långsamt för blicken över hela klassrummet. Tittar sedan förvånat på henne.
Jag: ...vilka bord??

Under bildlektionen höll vi på att forma ett bruksföremål med lera. Under den tiden hade vi massor med livliga konversationer igång. Jag hade lyckats klämma in lite ord i mina meningar som till exempel reko, undgått och något lite mer avancerat som jag inte kommer ihåg nu. Varje gång jag sagt något som jag i normala fall inte brukar säga, så säger antingen E eller P:

"Linnea, försök inte låta smartare än vad du är" eller "Linnea, försök inte låta smart nu"


Jahapp. Vilka fina vänner jag har. Jag känner att de stödjer mig i alla lägen.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards