När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linnea - 14 augusti 2009 18:02

Jag har väldigt roligt på mitt nya jobb, då mina arbetskamrater har samma humor som jag (som jag kanske berättat tidigare). Av någon konstig anledning så blir vi så mycket konstigare när vi umgås med varandra och säger en massa konstiga saker.


Idag, av någon okänd anledning, så sa vi mycket annorlunda ord och uttryck som vi i normala fall inte säger.


Någonting händer med C...

M: Men lilla hjärtat! (<---uttryck nr1)

Några sekunder senare...
A: Nu börjar jag tänka på den där låten "Lilla hjärtat jag tänder så på dig jag vill så gärna......"

Jag: Jag med!


Jag sträcker mig upp för att nå ett par plastgrejer på hyllan. Jag tappar dom nästan.

Jag: Opsy daisy! (<---uttryck nr2)
C: hahahahaha


Men men, nu ska jag göra mig iordning för mångkamp, gomiddag och en trevlig kväll! Tjohejs :)

Av Linnea - 14 augusti 2009 17:56

Nu sitter jag och hungrar ihjäl mig. Man vill ju alltid vara sådär extra hungrig när man ska ut och äta. Det är ju dumt att bara vara lite hungrig och bara äta lite av det man beställt. Men fast jag är så hungrig så orkar jag ändå inte hela min mat. Det är ju (förhoppningsvis) stora portioner eller så är de helt enkelt för mastigt eller så äter jag för fort eller så är det för att jag inte är kille. Hur som helst, jag klarar då inte av att äta upp det. 8]


Fast innan jag får min mat så ska jag och några andra brudar (plus killar) till ett ställe och tävla i mångkamp med varandra. Vi delas upp i lag och gör olika stationer och övningar. Flest poäng vinner!


Och maten blir ju extra god med en vinst före :)

Av Linnea - 13 augusti 2009 21:20

Det var nu en hel vecka sen jag började jobba på cafét. Varje dag gör jag över 500 mackor och alla äldre anställda har börjat fråga dom nyanställda om dom är less på mackor. De flesta säger JAAA, men faktum är att jag inte är ett dugg less på mackor. Jag älskar mackor! Man kan ju variera en macka så otroligt mycket. Mina absoluta favoriter är dock kycklingmacka med mangoraja och köttbullemacka med potatissallad. Mumsfilibaba! :)


Nu ska jag dock iväg och äta kvällsmål. Det blir en mindre god, men helt okej, macka. Två rostade brödskivor. En med ost och en med leverpastej på.


Av Linnea - 13 augusti 2009 20:59

Idag har vi haft ett sjukt jobbigt löp/konditions-pass. Vi skulle springa en bana i en sandgrop, där det gick upp och ner. Springa full fart i 1 minut, gå 1 minut, springa 1 minut osv. Efter ett tag skärde vi ner till 40 sekunder. Det sista vi gjorde var att rycka i uppförsbacke över 20 gånger. Kort sagt, jag är färdig för dagen!


En sak som jag funderar mycket över är varför jag gör det här när det är så sjukt jobbigt. Jo, det är ju bra att min kondition och sånt blir bättre, men jag fattar ändå inte varför man gör sånna här jobbiga saker. Visserligen återhämtar man sig snabbt, men ändå. Jag fattar inte. Samma sak när jag tävlade i en sport. Jag var sjukt nervös innan mitt program så jag nästan höll på att spy. Var nervös hela dagen och sen var mitt program över på 3 minuter. Varför utsätter jag mig själv för sån spy-nervositet för ett program på 3 minuter.


Man kanske säger att det är för att det är roligt att sporta. Jag gillar fotboll. Men vi hade ju löpträning. Fast det är så sjukt jobbigt så tycker jag faktiskt det är roligt. Det måste ju vara alla lagkamrater man har. Jag blir så glad när jag bara är med dom. Det kan vara ett hur jobbigt pass som helst, men jag går inte och sätter mig på bänken och vilar bara för det. Kompisarna är ju säkert 70% orsaken till varför jag tränar. 

Av Linnea - 12 augusti 2009 11:45

  • Gå ut med hunden på dirren (vill ju inte plocka upp efter henne om hon gjort det inomhus)
  • Fixa mig själv (jag kan ju inte stinka apa och gå i pyjamas hela dagen)
  • Städa övervåningen någorlunda bra (det behöver inte vara supersnyggt. bara man ser en liten förändring från "före" till "efter".

När jag har gjort dom där punkterna så kan jag väl göra lite vad som helst. Antingen bestämmer jag mig för att städa noggrannt så jag slipper göra om det om en vecka eller så går jag på stan och spenderar lite pengar eller så åker jag till en kompis. Vi får helt enkelt se vad det blir. Det kan till och med hända att jag stannar hemma framför teven och datorn, men hur kul är det. Faktiskt ganska kul eftersom vädret är grått och trist, till skillnad från de senaste dagarna (fast då har jag inte kunnat göra något eftersom jag jobbat varje dag) D: :D

Av Linnea - 12 augusti 2009 11:42

  • Jag måste städa innan mina föräldrar slutar jobbet men...
  • Jag vill hellre gå på stan och shoppa....
  • Fast jag vill ändå inte det, för jag vill spara mina pengar
  • Så då kanske jag är med en kompis istället.
  • Jag ska även träna ikväll
  • Och efter det blir det troligtvis ett avsnitt av Prison Break

Av Linnea - 11 augusti 2009 19:00

Idag tog jag en stanrunda med mamsen. Konstigt nog så hittar jag alltid bäst kläder när jag är med henne. Det kanske är för att hon brukar betala lite då, men i alla fall. När jag är med kompisar tycks jag inte hitta så mycket. Någon tröja då och då.


Idag har jag i alla fall köpt detta:

- Turkos tröja med trekvartsärmar. Knappar i mitten.

- Svart tunn munkjacka.

- Grönblått linne med svarta mönster på.

- Blå axelbandslös klänning meed knappar på. Ballongform på kjolen.

- Röd längre mysig tröja till hösten.

- Guld/svart skärp att ha till den röda tröjan.


Sen hittade jag även en snygg svart väska med massa blixtlås och sånt på Åhlens för 249:- men jag avvaktar och köper den nästa vecka för jag hade inga kontanter och mitt id-kort kommer nästa vecka så jag kunde inte betala med kort.


Har även förälskat mig i ett par snygga pumps från din sko för 399:-, men sommaren är över så jag avvaktade där med. Känns som om jag inte kommer använda dom så mycket, så det skulle vara ett onödigt köp. Ska nog hellre leta ett par snygga stövlar till hösten/vintern.


Gillar skor, så har även fått ögonen på ett par vanliga svarta converse från allstar, men jag vill ju inte använda upp mina sommarjobbspengar på en shoppingdag, så dom sparade jag också till nästa shoppingtillfälle. :)

Av Linnea - 11 augusti 2009 12:00

Just ja, jag glömde skriva en sak som hände innan vi for till den där skolan långt bort. Då var jag hemma och min kille var i sin stad. Jag snackade med honom på msn och helt plötsligt skickades en sån där virus grej (typ; "åh, är det du på den här bilden?"). Men det var nåt nytt virus så man behövde inte ens klicka på den för att få den, utan den kom direkt bara man läste det där. Och jag har en fobi för virus på datorn så jag blev typ asrädd och ledsen för att jag fått viruset så jag typ grät hela dagen och försökte klicka bort det men det bara poppade upp mer saker och jag försökte få datorn till nån som klarade av att fixa bort virus, men ingen ville. Sen var sommarlovet över och jag hade inte klarat av det och jag for till den där skolan.. :((((

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards