När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linnea - 7 augusti 2009 19:45

Nu är jag äntligen hemma och kommer faktiskt vara hemma hela kvällen. Inte för att jag kan vara uppe så länge, ska ju jobba imorgon också. Men iaf, nu är det första gången på några dagar som jag kan sitta i vardagsrummet, ta det lugnt, och se på Prison Break! :D


Såg hela första säsongen under veckan i Umeå och nu har jag precis börjar se säsong 2. Har kommit tre avsnitt. Men ja, under sommarlovet har jag som mål att se alla fyra säsonger! Tre på dvdbox och så den fjärde som är på tv nu.


Och jag har börjat förstå dom som kallar mig nöööörd 8D <333

Av Linnea - 5 augusti 2009 18:48

Den största delen av dagen har spenderats på stan med två kompisar. Vi har gått runt i massor med butiker och vi är ju inte sådär jättesmarta heller så vi kanske tar en butik i ett shoppingcenter och går sen till en annan butik i ett annat shoppingcenter. Efter ett tag kommer vi på att vi vill gå till en butik i det första shoppingcentret så då går vi tillbak dit och sen efter ett tag så går vi tillbaka till det andra osv. Ja, lite extra motion är ju dock aldrig fel. ;)


Efter att ha knallat omkring i sisådär tre timmar - och köpt en tröja, en datamus, en milkshake m.m - så sticker en hem och jag och min resterande kompis bestämde oss för att käka middag på dagoberts. Vi "lyxade" till och tog en kycklingmacka med vatten till. Onyttiga med ljust bröd men nyttiga med vatten. Lite kombinerat där.


I för övrigt en helt trevlig dag med massa sol, shopping och härliga vänner. Nu ska jag dock göra mig iordning och åka till en annan person och sova över där. Har dessutom fullt upp imorgon så bli inte förvånade om jag inte skriver något i bloggen. Lugn, då kommer det inlägg på fredag eller lördag.


Hejsvejs :)

Av Linnea - 5 augusti 2009 11:58

Jag förstår inte varför jag inte gör alla morgonsaker direkt när jag vaknar. Det är ju mycket bättre att man gör bort det på en gång. Men nähepp, som idag tillexempel, jag vaknade strax efter nio. Då satt jag direkt på ett avsnitt av Prison Break istället för att gå ner och äta frukost och gör mig iordning. Därefter ropade mamma att hon ville ha hjälp att baka. Men då sölade jag mig och sånt ett tag och sen tog jag disken istället. Därefter åt jag frukost, och då var ju klockan nästan halv elva. Efter det borde jag gått och borstat tänderna, håret, klätt på mig och gjort mig iordning. Men nej, då gick jag hit och satte mig. Har nu suttit här i cirka en timma. Tänderna luktar illa, pyjamasen är fortfarande på och om en timma ska jag sticka till stan och möta upp två kompisar för en shoppingrunda.


Jag fattar inte varför jag dröjer ut på allt som jag måste göra på morgonen. Det hade varit mycket enklare om jag vaknat, klätt på mig, ätit frukost, borstat tänderna och håret, fixat mig och sen satt mig vid datorn och sett Prison Brea. Då kan jag ju se på tv tills jag ska fara. Nu vet jag inte när jag ska sluta för att jag ska hinna med allt och sen fara direkt eftere det.


Nä, livet är jobbigt ibland.

Av Linnea - 4 augusti 2009 23:38

Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen just nu. Min vecka i Umeå har varit trevligt, men gud så skönt det ska bli att sova i min egna säng ikväll. Tror jag bara ska skriva detta blogginlägg och sen krypa ner i sängen och se ett avsnitt av Prison Break och sen sova gott. :)


Men som sagt, nu är jag hemma och mer blogginlägg kommer det bli :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards